Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

Vi skal være kundens førstevalg av forbruksvarer og tjenester i matmarkedet, ha en verdikjede som er kostnadsledende og lede an i det grønne skiftet.

NorgesGruppen - fakta

NorgesGruppen er en familie av konsepter med sterke posisjoner innen forbruksvarer
og tjenester i matmarkedet.

  • 2 140 butikker i hele landet (44 prosent egeneid)
  • KIWI, MENY, SPAR, Joker og Nærbutikken er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr netthandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har 40 618 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter (66 prosent av de ansatte jobber i egeneid virksomhet)
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

ASKO Oslofjord
ASKO Oslofjord

I 2020 har det automatiserte matvarelageret ASKO Oslofjord i Sande i Vestfold og Telemark tatt form. De første leveransene til KIWI, MENY, SPAR, Joker, Bunnpris og Nærbutikken starter høsten 2021.

Les mer
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell
NorgesGruppen og Bama med ny samarbeidsmodell

BAMA og NorgesGruppen har i mange år samarbeidet om å tilby forbrukerne frukt og grønt av høy kvalitet for å øke forbruket av sunne og ferske varer.

Les mer
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven
Koronapandemien påvirker hva vi putter i handlekurven

Stengte grenser, minimalt med reising og at de aller fleste måltider spises hjemme får naturlig nok også konsekvenser for hvordan vi handler og hva vi spiser. Det ble tydelig i 2020.

Les mer

Aktuelt fra NorgesGruppen

Podkast: Slik ble 2023
Podkast: Slik ble 2023

Nysgjerrig på NorgesGruppens årsresultat for 2023? Bli med bak tallene i siste episode av Øre for mat.

Les mer
Kundevekst og sterk kostnadskontroll forbedret NorgesGruppens årsresultat
Kundevekst og sterk kostnadskontroll forbedret NorgesGruppens årsresultat

Flere kunder i butikkene, god kostnadskontroll og store investeringer som har gitt en mer effektiv og bærekraftig drift, styrket NorgesGruppens konkurransekraft gjennom 2023.

Les mer
Ny podkast: Vi markerer fiskens dag!
Ny podkast: Vi markerer fiskens dag!

Nysgjerrig på hva NorgesGruppen gjør for å øke og påvirket forbruket av fisk og sjømat? Da kan siste episode av podkasten Øre for mat anbefales.

Les mer
Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

Her finner du våre års- og bærekraftsrapporter.