Ambisjonene i praksis

Kundene sparte mer enn én milliard kroner
Kundene sparte mer enn én milliard kroner

Aldri tidligere har kundene spart mer gjennom Trumf. Fordelsprogrammet er bedre og utvidet til nær sagt alle bransjer.

Les mer
Enklere og raskere handel
Enklere og raskere handel

NorgesGruppens kjeder utvikler netthandel i takt med etterspørselen. Vi ser at nettkundene er flinke til å benytte seg av tilbud, de handler sunnere og planlegger bedre.

Les mer
Bedre kundeopplevelser
Bedre kundeopplevelser

Sju av ti spiser middag sammen i hverdagen, men mange vil ha mer variasjon på middagsbordet. Det har MENY, SPAR og KIWI gjort noe med.

Les mer
Byfrokost til de som trenger det mest
Byfrokost til de som trenger det mest

NorgesGruppen har i mange år samarbeidet med Kirkens Bymisjon om måltider for dem som trenger det mest. På Tøyen i Oslo åpner Kirkens Bymisjon dørene for mennesker som trenger et godt, varmt og gratis måltid. Tilbudet kalles Byfrokost. Blant de frivillige som jobber her, er også NorgesGruppens ansatte.

Les mer
DNT-brødene med stor suksess i butikk
DNT-brødene med stor suksess i butikk

NorgesGruppen og Den Norske Turistforening samarbeider om å fremme sunn mat, et aktivt friluftsliv og naturvern som sentrale elementer for den norske folkehelsen.

Les mer
Simulering for å redusere svinn
Simulering for å redusere svinn

Nok varer i hylla med minst mulig svinn.

Les mer
Akademi for serveringsbransjen
Akademi for serveringsbransjen

ASKO har etablert KIT-akademiet – en komplett opplæringsarena for serveringsbransjen. I 2017 ble det gjennomført 40 kurs for 600 kunder.

Les mer
Ny flyt for brød og bakervarer
Ny flyt for brød og bakervarer

Å skape optimal vareflyt er det viktigste grepet for å redusere matsvinn og sikre riktig varetrykk i butikkhyllene. I 2017 la vi derfor om den store varestrømmen av brød og bakervarer.

Les mer
Raskere rullering
Raskere rullering

ASKOs nye helautomatiserte kjølelager vil håndtere rundt 25 prosent av Norges forbruk av kjølte varer.

Les mer
Butikk i distrikt
Butikk i distrikt

NorgesGruppen har butikker i 81 % av de minste kommunene i Norge (færre enn 2000 innbyggere).

Les mer
NorgesGruppen først med tilleggsmerking
NorgesGruppen først med tilleggsmerking

Tilleggsmerking av matvarer, og oppfordringen se, lukt, smak ble godt mottatt, og raskt kjent, blant kundene. Nå har bransjen samlet seg om ett felles uttrykk.

Les mer
MENY satser på flere lærlinger
MENY satser på flere lærlinger

MENY har lidenskap for mat og dyktige fagpersoner og bidrar derfor i fagutvikling og utdanningsløpet for lærlinger.

Les mer
KIWI og UNICEF sikrer barn utdanning og rent vann
KIWI og UNICEF sikrer barn utdanning og rent vann

KIWI har vært signaturpartner til UNICEF siden 2010, og sammen har vi bygget 20 skoler og én førskole på Madagaskar.

Les mer
 ASKO i gang med vind og hydrogen
ASKO i gang med vind og hydrogen

ASKO er en pioner innen utvikling av miljøvennlige løsninger, blant annet med solcelletak på sine lagre, og den første elektriske lastebilen.

Les mer
Dyr sjømat - mindre fisk til middag
Dyr sjømat - mindre fisk til middag

Laks er førstevalget når nordmenn skal ha fisk til middag. Prisen på laks var høy gjennom hele 2017, og salget av sjømat bar preg av dette totalt sett.

Les mer
Kylling fra Hovelsrud gård
Kylling fra Hovelsrud gård

På Helgøya i Mjøsa ligger Hovelsrud gård, som i 2017 startet en satsing på økologisk kyllingproduksjon.

Les mer
Populær vegetar
Populær vegetar

Bra for miljøet er det også.

Les mer
Mat i farta
Mat i farta

Etterspørselen etter mat og drikke for folk i farta er i vekst. Deli de Luca, MIX og Jafs er konsepter som tilbyr ferdige måltidsløsninger.

Les mer
Investerer for nærmiljøet
Investerer for nærmiljøet

Butikken er en av de viktigste institusjonene for å sikre mange små tettsteder med skole, barnehage og eldresenter over hele Norge.

Les mer
Sunn suksess
Sunn suksess

Påsken har ofte blitt forbundet med priskrig på tradisjonelt smågodt mellom kjedene, men i 2017 bestemte KIWI seg for å tilby et sunt alternativ til påskegodtet.

Les mer
Knallgode LilleGo`
Knallgode LilleGo`

25 000 stellevesker med LilleGo’-produkter ble gitt ut gratis til nybakte foreldre i 2017.

Les mer
Hva påvirker kundenes valg?

De fire mest effektive virkemidlene for sunnere valg er plassering, merking, pris og porsjonering.

Les mer
Cevita eplemost fra Telemark

Himmelspannet Ysteri i Hemsedal produserer oster av ypperste kvalitet, basert på ku- og geitemelk fra lokale bønder.

Les mer
Mindre luft - mer varer

I 2017 etablerte vi et prosjekt for å øke fyllingsgrad med 15 prosent.

Les mer
ASKO startet logistikkutdanning

Ansatte utvikler viktig kompetanse.

Les mer
Grønn vekst med Grofondet

I sitt første driftsår ga Grofondet tilsagn om støtte til 14 ulike prosjekter som samlet vil motta over 12 millioner kroner de neste årene.

Les mer
Himmelspannet ost fra Hemsedal

Himmelspannet Ysteri i Hemsedal produserer oster av ypperste kvalitet, basert på ku- og geitemelk fra lokale bønder.

Les mer
Kundene møter større fleksibilitet

Bedre løsning for restauranter og catering.

Les mer
Energispar

EnergisparNorgesGruppen fullførte i løpet av 2017 det mangeårige EKING-prosjektet (Energikutt i NorgesGruppen).

Les mer