Designpris til Jacobs Utvalgte

På Næringslivsdagen i regi av Norsk Designråd, ble Unil og NorgesGruppen tildelt utmerkelsen "Design Effekt".
20. oktober 2010

Også Fjordland, Lerum, OsteCompagniet og Litago fikk tilsvarende utmerkelse.

– Disse matbedriftene har bevist at strategiske designinvesteringer gir konkrete resultater, og er levende bevis på at veien til lønnsomhet kan gå gjennom design, sier prosjektleder Marte Grevsgard i Norsk Designråd i en pressemelding.

NorgesGruppen fikk prisen for premiumsatsingen Jacobs Utvalgte.
Med 100 millioner kroner i omsetning første året og hele 110 produkter å velge i blant er «Jacobs Utvalgte» en av de fremste suksesshistoriene i dagligvarehandelen de siste årene. Inspirasjonen er hentet fra en helt spesiell matforretning som ligger på Holtet i Oslo, heter det i pressemeldingen.

– Stadig flere kunder er ute etter noe ekstra på middagsfronten, ikke bare til helgen men også på en vanlig ukedag. Vi så et stort potensial for egenproduserte kvalitetsprodukter, slik at vi kunne bygge lojalitet og øke omsetningen blant de mest kvalitetsbevisste kundene, forteller Nina Brendsrud-Andersen, markedssjef i Unil.

– Markedet har tatt imot Jacobs Utvalgte på en svært god måte, og vi har bevist at det faktisk er rom for et spisset premiumkonsept også i Norge. Vi kommer til å satse mye på Jacobs Utvalgte fremover, og kommer til å utvide med stadig flere produkter, sier Brendsrud-Andersen i pressemeldingen.

Vi gratulerer Unil og Jacobs Utvalgte!