I følge undersøkelsen, der 237 kontakter fra 48 leverandører har svart, er NorgesGruppen gjennomgående best av kjedene. NorgesGruppen kan vise til en stabilt høy score fra leverandørene i undersøkelsen over flere år.
Leverandørene formidler i undersøkelsen at NorgesGruppen er gode til å overholde avtaler, at de har god samarbeidsevne, er villige til å dele kunnskap om markedet hos innkjøpsgrupperingen og er ryddige.
Kartlegger forbedringspunkter
- Gjennom undersøkelsen får vi leverandørenes meninger om våre ulike styrker og svakheter sammenlignet med konkurrentene, sier Rune Spikseth, kategoriutviklingsdirektør i NorgesGruppen. Vi bruker resultatene aktivt for å se hvilke områder der vi kan forbedre oss. ReMark Dagligvare er i så måte et styringsverktøy som gir oss en pekepinn på hvorvidt vi klarer å opprettholde en god relasjon til våre leverandører, sier Rune Spikseth videre.
Om ReMark Dagligvare
ReMark-undersøkelsen ble etablert i 2000 og er en objektiv relasjonsundersøkelse.
ReMark kjøpes av de fleste store dagligvareleverandørene og dagligvaregrupperingene.