Lanserte Bank i Butikk

Mandag 24. september presenterte Meny Begby i Fredrikstad NorgesGruppens nyeste tilbud til sine kunder - Bank i Butikk.
25. september 2007

20 av NorgesGruppens butikker i Fredrikstad-området er nå i gang med et pilotprosjekt om banktjenester i butikk. Når kundene kommer til kassen kan de nå, i tillegg til å handle dagligvarer, få utført banktjenester som blant annet innebærer å sette inn inntil kr 20.000,-, ta ut inntil kr 5.000,-, betale regninger, foreta giro-utbetaling opp til kr 15.000 og få opplyst saldo på sin konto. Alt foregår i de vanlige kassene og gjøres ved hjelp av bankkort og PIN-kode. Dette gjør at kundene kan få utført disse banktjeneste både på mange flere steder og med til samme tider som butikkene har åpent.

Det er NorgesGruppen i samarbeid med DnB NOR og Postbanken som er først ute med å tilby denne fullelektroniske bankløsningen som kalles Bank i Butikk.

Gratulerte første kunde

Mandag 24. september kunne butikksjef Mads Hemstad hos Meny Begby ved lanseringen av Bank i Butikk gratulere Harald Gudim som den første kunden som benyttet seg av tjenesten. Gudim, som fra før er kunde både i Meny-butikken og hos DnBNOR, fikk også overrakt blomster fra Morten Huth, avdelingsbanksjef i DnB NOR Fredrikstad. Med bank i butikk kan nå han og andre kunder gjøre sine dagligbankærend når de likevel er i butikken og handler, og det skal i prinsippet ikke ta lengre tid å betale regninger enn å kjøpe melk og brød.

FAKTA OM BANK I BUTIKK:

- Pilotprosjekt i 20 butikker (Meny, Kiwi, Spar, Joker, Ultra) i Fredrikstad
- Planer om tilknytning til flere banker og butikker over hele landet i 2008
- Banktjenester som uttak, innskudd, regningsbetaling og sjekke saldo kan gjøres i kassen
- Kundene trenger kun bankkort og PIN-kode for å benytte seg av tjenestene

For mer informasjon, kontakt:

Informasjonsrådgiver Tormod Sandstø i NorgesGruppen, tlf: 90 94 32 15
Informasjonssjef Kristin Paus i Postbanken , tlf: 916 02 752