MENY Colosseum kåret til årets butikk

- Butikken skiller seg ut i måten å fremme norske råvarer og kortreist mat på, heter det i juryens begrunnelse.
18. juni 2014

MENY Colosseum ble tirsdag denne uken utpekt til Årets Butikk i Oslo og Akershus av ordfører i Oslo, Fabian Stang. Hvert år nominerer Oslo Handelsstands forening i samarbeid med Oslo kommune, Aftenposten og Nordea fem kandidater til årets butikk på bakgrunn av innsendte og egne forslag.

Det er første gang en dagligvarebutikk har vunnet konkurransen, som deles ut på bakgrunn av bedriftens prestasjoner det foregående året.

Lederteamet på MENY Colosseum var tilstede da butikken ble tildelt prisen Årets Butikk i Oslo for 2014, f.v. fra bildet Ronny, Inge, Daniel, Dean, Veronika og Yvonne.

Juryens begrunnelse
«MENY Colosseum er ett av flaggskipene til Norges ledende supermarkedskjede, og butikken skiller seg ut i måten å fremme norske råvarer og kortreist mat på. De har høy fagkunnskap, sprer inspirasjon og matglede med mange kreative utstillinger og smaksprøver. MENY Colosseum setter alltid kunden først. Ansatte opplever et utmerket arbeidsmiljø, hvor personlige egenskaper blir dyrket frem og det er rom for å være annerledes. MENY Colosseum har et tydelig fokus på miljø og gjenvinning. De leverer daglig overflødige varer, men innenfor holdbarheten, til Blå Kors. Juryen vektlegger at butikken har en meget god leder som viser at det er mulig å drive godt kremmerskap innenfor rammestyrt kjededrift. Med kreativitet og omsorg for kunder og ansatte, evner han å skape solide resultater. MENY Colosseum er uten tvil verdig tittelen Årets Butikk 2014!»

Tilstede under tildelingen var hele MENY Colosseums lederteam, som glade kunne ta mot de flotte hedersbevisningene fra ordføreren.

NorgesGruppen og Meny gratulerer alle på MENY Colosseum, med kjøpmann Inge Stenbakk i spissen!