NorgesGruppen og Meny lanserer JIPPI - sunnere favoritter for barnefamilier!

Å få barna til å spise sunt og variert er en utfordring de fleste foreldre kjenner til. Med familiekonseptet JIPPI ønsker NorgesGruppen å gjøre det enklere for barnefamiliene å velge sunnere varianter av mat vi vet barn liker. Mandag 4.2 inntar den nye produktserien alle landets MENY-butikker.
01. februar 2013

Ved lansering består JIPPI-serien av 34 nøye utvalgte produkter til både frokost, lunsj og middag. Alle produktene har vært gjennom en grundig ernæringsvurdering, og de har vært testet og godkjent av barn.
- Barnas godkjenning har vært helt sentral for oss, for maten er jo ikke sunn før den faktisk blir spist, og da er det viktig at barna selv liker produktene, sier Nina Brendsrud-Andersen, marketingsjef i UNIL, NorgesGruppens selskap for egne merkevarer.

Like viktig som barnas godkjenning er den ernæringsmessige kvaliteten på produktene. Derfor har NorgesGruppen hatt et tett ernæringsfaglig samarbeid med ernæringsfysiolog hos matforskningsinstituttet Nofima under utviklingen av JIPPI-serien.
- Dette har vært et spennende prosjekt, hvor vi har bistått med å utvikle ernæringskriteriene for serien, sier Ida Synnøve Grini, ernæringsfysiolog hos Nofima.

JIPPI er en produktserie som skal gjøre det enklere for barnefamilier å velge sunnere produkter hver dag. Foreldrene skal være trygge på at når de kjøper et JIPPI-produkt, så gjør de et fornuftig ernæringsmessig valg for sin familie.
- Alle produktene er uten kunstig søtstoff og har lavt sukker- og saltinnhold. Vi har fokusert på høy andel kjøtt/fisk i middagsproduktene, og der det er mulig har produktene fått Nøkkelhullsmerket. Over 70 % av produktene har Nøkkelhullsmerket, de øvrige er i kategorier hvor det ikke finnes Nøkkelhull, sier prosjektleder Inger Longva Birkevold.
MENY-kjeden er stolte av å være alene om å lansere serien på det norske markedet.
- JIPPI er en av de største produktlanseringene for oss i MENY noensinne, og viser at vi har ambisjon om å bli barnefamilienes favorittbutikk, sier adm. dir Vegard Kjuus.

Fakta om JIPPI:

• JIPPI er en nyutviklet serie fra NorgesGruppen rettet mot barnefamilier
• Målgruppe: barnefamilier med barn fra 3-10 år
• Produktene er smakstestet og godkjent av barn
• Produktene er utviklet i ernæringsfaglig samarbeid med Nofima
• Ved lansering består serien av cirka 34 produkter innen følgende kategorier:
- Ferske fisk- og kjøttprodukter og pålegg
- Dypfryste middagsretter og grønnsaker
- Tørrvarer som pasta, pastasaus, frokostblanding, knekkebrød og syltetøy
- Juice og smoothie
- Små epler, mini-tomater og mini-gulrøtter
- Eget barnebrød, hamburgerbrød og pølsebrød