Samarbeidsavtale med Norske Kunstforeninger

NorgesGruppen har inngått en historisk samarbeidsavtale med Norske Kunstforeninger. Avtalen innebærer at NorgesGruppen går inn med 250.000 kroner til en debutantpris for norske kunstnere i samarbeid med Norske Kunstforeninger.
08. juni 2011

Norske Kunstforeningers debutantpris i samarbeid med NorgesGruppen vil deles ut på Statens Kunstutstilling, Høstutstillingen. Prisen er på 50.000 kroner. I tillegg får prisvinneren i samarbeid med Norske Kunstforeninger mulighet til å vise en separatutstilling i fem ulike kunstforeninger i Norge.

- Det er en svært spennende avtale, særlig med tanke på at det er den første samarbeidsavtalen Norske Kunstforeninger har med en aktør fra næringslivet, sier styreleder i Norske Kunstforeninger, Trine Hjertholm.

Norske Kunstforeninger er på lik linje med NorgesGruppen representert i hele landet, og bidrar til lokalt engasjement gjennom sine lokale kunstforeninger. Norske Kunstforeninger er derfor en riktig samarbeidspartner for NorgesGruppen, og avtalen vil være et positivt bidrag til utvikling av norsk kunstmiljø, ved støtte til unge nasjonale kunstnere.

Se også:

Norskekunstforeninger_pressemelding(pdf)