Hopp direkte til innhold

Hopp direkte til Søk

Slik fungerer Trumf

Er du nysgjerrig på fordelene ved Trumf? Her får du en rask oversikt. Vi ønsker å gjøre det enkelt og forutsigbart og gir 1% bonus på alle varer. Din oppsparte bonus kan du når som helst ta ut.
26. januar 2017

Hva innebærer Trumf?
Som Trumf-medlem får du automatisk følgende fordeler:

• 1 % bonus på alle dagligvarer når du handler hos KIWI, MENY, SPAR, Jacobs og Joker, og 3 % bonus i de samme butikkene på Trippel Trumf-dager.
  • 25 % bonus på all barnemat og Libero-bleier hos SPAR og EUROSPAR
  • 30 øre per liter i bonus hos Shell
  • 1-20 % bonus i mer enn 150 nettbutikker (gå inn via nettsiden www.viatrumf.no)
  • 20 % rabatt på 4-8 individuelt utvalgte varer hos MENY, Jacobs og SPAR.
    Varene er tilpasset ditt handlemønster. Du får tilbudene via kuponger, og finner dem i appene du laster ned, eller ved å logge deg inn på butikkjedenes nettside (eks. meny.no). Rabattene får du automatisk i kassa etter å ha aktivert kupongene.

Som Trumf-medlem kan du i tillegg melde deg på disse fordelene:

• 15 % bonus på frukt og grønt hos KIWI ved å melde deg inn i KIWI Pluss
  • 7 % bonus på frukt og grønt, fisk og grovt brød ved å melde deg inn i MENY Sunnhetsbonus
  • 7% bonus på frukt og grønt, fisk og grovt brød ved å melde deg inn i Jacob Sunnhetsbonus
  • 5 % bonus på mandager hos Joker ved å melde deg inn i Joker Glad
  • Trumf Visa (kredittkort som bestilles på trumfvisa.no) gir 2 % bonus hos KIWI, MENY, SPAR og Joker, samt 0,5 % bonus på alle andre kjøp (unntatt konkurrerende dagligvare), uansett land.
  • Shell Mastercard (kredittkort som bestilles på shellmastercard.no) gir 50 øre per liter hos Shell og 1 % bonus på alle andre kjøp, uansett land.

1 % Trumf-bonus på alle dagligvarer, inkluderer det øl, tobakk og medisin?
Vi ønsker å gjøre det enkelt, forutsigbart og likt for alle, og gir 1% bonus på alle av varer, også tobakk, alkohol og medisiner. Det eneste som holdes utenfor er pant, tipping og banktjenester.

Når jeg melder meg inn i Trumf, får jeg automatisk alle fordelene fra alle kjedene, eller må jeg i tillegg melde meg inn i KIWI Pluss, MENY og Joker?
Om du ønsker tilleggsfordelene fra de ulike butikk-kjedene, må du i tillegg til Trumf-registreringen, melde deg inn i Kiwi Pluss, MENY Sunnhetsbonus, Joker Glad og Jacobs Sunnhetsbonus. Du velger selv hvor mange steder du ønsker å være medlem. Gå til butikk-kjedenes nettsider, eller søk opp «MENY Sunnhetsbonus», «KIWI Pluss», «Joker Glad» og «Jacobs Sunnhetsbonus». Alternativt kan du si ifra via Trumfs kundeservice.

Må jeg være medlem av Trumf for å bli KIWI Pluss-medlem?
Ja, for å bli KIWI Pluss-medlem må du være Trumf-medlem (se svaret over).

Hvordan fungerer Trumf-kortet i praksis?
Du registrerer deg på trumf.no. Innmeldingen er gratis. Så snart du har gjort det, vil du – hver gang du handler med bankkortet ditt (el. bankkortene, om du oppgir flere) – automatisk få din bonus registrert. Dersom du betaler med kontanter, kan du scanne inn ditt Trumf-kort i kassen.

Hvordan kan jeg ta ut bonusen?
Den oppsparte bonusen kan du når som helst overføre til din bankkonto, eller du kan ta ut bonusen i SAS EuroBonus. I MENY kan du nå ta ut bonusen i butikken, dvs. at du løser den inn når du handler nye varer i butikk eller på nett.

Hvor mye utgjør Trumf-bonusen?
Det varierer selvfølgelig med hvor mye du handler. I 2016 sparte våre medlemmer til sammen opp 600 millioner kroner. I 2017 har flere av kjedene økt sine bonussatser. Er du bevisst på hvor du handler og å benytte deg av alle fordeler, så kan du spare ganske mange tusen kroner årlig.

Hvorfor er det 15% bonuspoeng akkurat på all frukt og grønt gjennom KIWI Pluss?
Vi ønsker å gjøre det rimeligere for kundene våre å velge sunt. Og bonusen her utgjør en god del for våre kunder. Av den totale omsetningen, står frukt og grønt for 10-12%. MENY Sunnhetsbonus og Jacobs Sunnhetsbonus gir 7 % bonus på frukt og grønt, fisk og grovt brød.

Hvor mange er Trumf-medlemmer?
I dag er nesten 2,4 millioner medlem av Trumf. Antall medlemmer økte med så mye som 200 000 i 2016. Vi startet med Trumf i 1997, og har gjennom snart tjue år forsøkt å gjøre Trumf stadig mer fordelaktig for våre kunder.

Hva gjør jeg hvis jeg mister Trumf-kortet?
På våre nettsider kan du logge deg på og bestille nytt kort, så får du nytt i posten etter en dag eller to. Alternativt kan du sende en e-post, men da kan det ta et par dager til før du får det. Du kan også, om du ønsker, legge til bankkortet/bankkortene ditt/dine slik at du slipper å tenke på Trumf-kortet når du handler. Da blir bonusen din automatisk registrert hver gang du handler.

Hva tenker dere om konkurrenter som for eksempel Æ?
Vi ønsker all konkurranse velkommen. Vi skal fortsette å fokusere på hvordan vi skal tilby våre kunder en best mulig handleopplevelse i våre butikker - inkludert en enkel og forutsigbar rabattordning.

Hva bruker dere kundeinformasjonen dere får fra Trumf til?
Vi ønsker utelukkende å benytte informasjonen til å gi våre kunder bedre og mer relevante tilbud og informasjon. Gjennom å forstå våre kunder bedre, vil vi kunne utvikle bedre sortiment i våre butikker. I tillegg så ønsker vi at dialogen med hver kunde skal være så relevant som mulig.

Hvordan behandler dere kundedata
Vårt mål er å være best i klassen hva gjelder personvern. Vi forholder oss naturligvis til gjeldene lover og retningslinjer for personvern. Vi sletter løpende kundedata vi ikke bruker og beholder aldri data mer enn 5 år. Kundene kan når som helst få innsyn i de data vi har om dem.

NorgesGruppen