Slik fungerer Trumf

Er du nysgjerrig på fordelene ved Trumf? Her får du en rask oversikt. Vi ønsker å gjøre det enkelt og forutsigbart og gir 1% bonus på alle varer. Din oppsparte bonus kan du når som helst ta ut.
26. januar 2017

Hva innebærer Trumf?
Som Trumf-medlem får du automatisk følgende fordeler:

• 1 % bonus på alle dagligvarer når du handler hos KIWI, MENY, SPAR, Jacobs og Joker, og 3 % bonus i de samme butikkene på Trippel Trumf-dager.
  • 25 % bonus på all barnemat og Libero-bleier hos SPAR og EUROSPAR
  • 30 øre per liter i bonus hos Shell
  • 40 øre per liter drivstoff i Trumf-bonus hos Esso
  • Trumf-bonus på et komplett utvalg forsikringer (https://www.trumf.no/fordeler/forsikring/)
  • 20 % rabatt på 4-8 individuelt utvalgte varer hos MENY, Jacobs og SPAR.
    Varene er tilpasset ditt handlemønster. Du får tilbudene via kuponger, og finner dem i appene du laster ned, eller ved å logge deg inn på butikkjedenes nettside (eks. meny.no). Rabattene får du automatisk i kassa etter å ha aktivert kupongene.

Som Trumf-medlem kan du i tillegg melde deg på disse fordelene:

• 15 % bonus på frukt og grønt og fersk fisk hos KIWI ved å melde deg inn i KIWI Pluss
  • 7% bonus på frukt og grønt, fisk og grovt brød ved å melde deg inn i Jacob Sunnhetsbonus
  • 5 % bonus på mandager hos Joker ved å melde deg inn i Joker Glad
  • Trumf Visa (kredittkort som bestilles på trumfvisa.no gir 2 % bonus hos KIWI, MENY, SPAR og Joker, samt 0,5 % bonus på alle andre kjøp (unntatt konkurrerende dagligvare), uansett land.
  • Shell Mastercard (kredittkort som bestilles på shellmastercard.no gir 50 øre per liter hos Shell og 1 % bonus på alle andre kjøp, uansett land.
  • Viatrumf.no gir fra 1-20% bonus på over 200 ulike nettbutikker innenfor nærsagt alle bransjer. Reise er aller mest populært.

Hvordan kan jeg ta ut bonusen?
Det er enkelt å benytte oppspart Trumf-bonus. Du kan overføre bonusen til din bankkonto, til SAS EuroBonus eller bruke den i butikk.

Bankkonto: Du kan overføre hele eller deler av din Trumf-saldo til bankkonto. Dette er helt gebyrfritt.

SAS EuroBonus: Dersom du er EuroBonus medlem kan du overføre hele eller deler av din Trumf-saldo til SAS EuroBonus-poeng og reise med SAS for poengene.

Bonus i butikk: Som innlogget på Trumf.no kan du velge å aktivere et bonusuttak på inntil 1000 kr av din Trumf-saldo på ønsket butikk. Dette beløpet trekkes automatisk fra neste gang du handler i den valgte butikken. Foreløpig kan du kun bruke din bonus hos MENY, Jacob's, SPAR og EUROSPAR.

Hvordan fungerer Trumf-kortet i praksis?
Du registrerer deg på trumf.no. Innmeldingen er gratis. Så snart du har gjort det, vil du – hver gang du handler med bankkortet ditt (el. bankkortene, om du oppgir flere) – automatisk få din bonus registrert. Dersom du betaler med kontanter, kan du scanne inn ditt Trumf-kort i kassen.

1 % Trumf-bonus på alle dagligvarer, inkluderer det øl, tobakk og medisin?
Vi ønsker å gjøre det enkelt, forutsigbart og likt for alle, og gir 1% bonus på alle av varer, også tobakk, alkohol og medisiner. Det eneste som holdes utenfor er pant, tipping og banktjenester.

Når jeg melder meg inn i Trumf, får jeg automatisk alle fordelene fra alle kjedene, eller må jeg i tillegg melde meg inn i KIWI Pluss og Joker?
Om du ønsker tilleggsfordelene fra de ulike butikk-kjedene, må du i tillegg til Trumf-registreringen, melde deg inn i Kiwi Pluss, Joker Glad og Jacobs Sunnhetsbonus. Du velger selv hvor mange steder du ønsker å være medlem. Gå til butikk-kjedenes nettsider, eller søk opp «KIWI Pluss», «Joker Glad» og «Jacobs Sunnhetsbonus». Alternativt kan du si ifra via Trumfs kundeservice.

Må jeg være medlem av Trumf for å bli KIWI Pluss-medlem?
Ja, for å bli KIWI Pluss-medlem må du være Trumf-medlem (se svaret over).

Hvor mye utgjør Trumf-bonusen?
Det varierer selvfølgelig med hvor mye du handler. I 2016 sparte våre medlemmer til sammen opp 600 millioner kroner. I 2017 har flere av kjedene økt sine bonussatser. Er du bevisst på hvor du handler og å benytte deg av alle fordeler, så kan du spare ganske mange tusen kroner årlig.

Hvorfor er det 15% bonuspoeng akkurat på all frukt og grønt gjennom KIWI Pluss?
Vi ønsker å gjøre det rimeligere for kundene våre å velge sunt. Og bonusen her utgjør en god del for våre kunder. Av den totale omsetningen, står frukt og grønt for 10-12%. Jacobs Sunnhetsbonus gir 7 % bonus på frukt og grønt, fisk og grovt brød.

Hvor mange er Trumf-medlemmer?
I dag er nesten 2,4 millioner medlem av Trumf. Antall medlemmer økte med så mye som 200 000 i 2016. Vi startet med Trumf i 1997, og har gjennom snart tjue år forsøkt å gjøre Trumf stadig mer fordelaktig for våre kunder.

Hva gjør jeg hvis jeg mister Trumf-kortet?
På våre nettsider kan du logge deg på og bestille nytt kort, så får du nytt i posten innen 14 dager. Alternativt kan du sende en e-post, men da kan det ta et par dager til før du får det. Du kan også, om du ønsker, legge til bankkortet/bankkortene ditt/dine slik at du slipper å tenke på Trumf-kortet når du handler. Da blir bonusen din automatisk registrert hver gang du handler.

Hva bruker dere kundeinformasjonen dere får fra Trumf til?
Vi ønsker utelukkende å benytte informasjonen til å gi våre kunder bedre og mer relevante tilbud og informasjon. Gjennom å forstå våre kunder bedre, vil vi kunne utvikle bedre sortiment i våre butikker. I tillegg så ønsker vi at dialogen med hver kunde skal være så relevant som mulig.

Hvordan behandler dere kundedata?
Vårt mål er å være best i klassen hva gjelder personvern. Vi forholder oss naturligvis til gjeldene lover og retningslinjer for personvern. Vi sletter løpende kundedata vi ikke bruker og beholder aldri data mer enn 5 år. Kundene kan når som helst få innsyn i de data vi har om dem.