Kampanje for grove brød

Bakers støtter seg til matpakkekampanjen til Opplysningskontoret for Brød og Korn og lanserer egen kampanje og konkurranse.
11. august 2014

Målsettingen med kampanjen er å skape oppmerksomhet rundt riktig ernæring, vise viktigheten av å lage god og sunn matpakke, og å øke salget av grove brød.

Bakers er NorgesGruppens hovedleverandør av brød og bakevarer.

- NorgesGruppen ønsker å tilrettelegge for at forbrukere skal ta sunne valg, og grovt brød er et viktig bidrag til god folkehelse, sier ernæringsfysiolog Aina Marie Lien i NorgesGruppen.

Årets matpakkekampanje retter seg primært mot tre målgrupper: barn og ungdom på 10 - 14 år, foreldre til ungdom i denne alderen og matfaglærere i skolen.

Instagramkonkurranse
I samarbeid med Brød&Korn ønsker Bakers å skape positiv aktivitet rundt brød. Alle som legger ut bilde med tag’en #brødselfie på instagram er med i konkurransen om å vinne kurs med bakerlandslaget.

Kampanjen blir frontet på bakehuset.no og brodogkorn.no.

Nylanseringer ute i butikk i dag
Naturlig Sunt Matpakkebrix og Naturlig Sunt Kornbrix er å finne i NorgesGruppens butikker fra og med i dag. Produktene er grove og nøkkelhullsmerket.

Bakers har 11 lokale bakerier som tilsammen dekker store deler av Norge, og baker alt fra velkjente nasjonale brød til lokale spesialiteter.