Tidenes satsing på regionalmat

Meny har lansert 1 000 regionalmatprodukter som denne høsten blir tilgjengelig i kjedens butikker.
24. oktober 2014

I 2015 skal Meny omsette regionalmat for 300 millioner kroner.

400 produsenter med over 1 000 lokale og regionale produkter blir del av supermarkedkjedens sortiment. 100 av produktene har aldri før vært tilgjengelig i en dagligvarebutikk.
- Våre fagfolk i Menylauget har vært på skattejakt og funnet nye og spennende produkter som nå løftes frem i butikkene. Småskalaprodusenter som tidligere kun har vært i noen få butikker, blir tilgjengelige i bestemte regioner eller alle Menys 180 butikker, sier Vegard Kjuus, administrerende direktør i Meny.

Meny har mål om at regionalmatsatsingen skal vokse med fem prosent årlig.

Norske kvalitetsprodukter
Dette er den største enkeltsatsingen i norsk dagligvarehistorie. Målet er å tilby det beste fra alle kanter av landet.
- Menys kunder setter pris på unike kvalitetsprodukter som er laget i Norge. De etterspør produkter utviklet av mennesker med lidenskap for mat, og som holder håndverket og tradisjonene i hevd, sier Kjuus.

Matkultur
Blant produktene som kommer i butikk er Huldre-osten fra Avdem Gardsysteri, Bamsrudlåven Iskrem fra Østfold, økologisk steinmalt mel fra Holli Mølle og en rekke oste-, fisk- og kjøttprodukter fra hele landet.
- Meny er Norges største supermarkedkjede og det forplikter. Vi er opptatt av norsk matkultur, og ønsker å tilby våre kunder produkter de ikke finner i andre dagligvarebutikker, sier Vegard Kjuus.

NorgesGruppen ønsker å være en ledende aktør innenfor lokalmat og spesialiteter.