Katalogen trykkes i 200 000 eksemplarer og er et viktig verktøy for å få flere – og nye grupper med ut på tur. Katalogen kan hentes gratis i alle KIWI-butikker. Som seg hør og bør inviteres leserne med på 150 turer, i året hvor Den Norske Turistforening (DNT) markerer sitt 150-årsjubileum.
– Målet med katalogen er å inspirere flere til å oppleve norsk natur, gjennom fantastiske bilder og gode turbeskrivelser fra hele landet. Katalogen inneholder også gode råd om planlegging av turen og pakking av sekken, sier generalsekretær i DNT, Nils Øveraas.
Det er tredje året på rad at DNT og KIWI samarbeider om turkatalogen. I år er det ekstra stas med hele 150 turer for jubileumsåret.
Ferske tall fra DNT viser at deltagere på deres aktiviteter økte fra 920 000 i 2015 til 1 075 000 i 2016. Det vil si en økning på 155 000 første året av samarbeidet med KIWI og NorgesGruppen. Økningen var 50 prosent høyere enn ventet - og det på halve tiden! Som om ikke det var nok, så fortsetter oppgangen. I 2017 var det 175 000 flere deltakere på DNTs turer og aktiviteter sammenlignet med 2016.
– Vi er veldig glade for å bidra til å få flere nordmenn ut på tur, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.