ULTRA blir til MENY

MENY ønsker å forsterke sin rolle som den ledende norske kvalitets- og utvalgskjeden. Dette skjer ved å omprofilere fem ULTRA-butikker i Oslo-regionen til MENY.
17. juni 2015

- Kunnskapen de ansatte i ULTRA representerer, skal bidra til å løfte MENY-butikkene ytterligere på viktige områder som ULTRA har representert: Bredt vareutvalg, ferske råvarer, lokalmat og sterk fagkompetanse, sier MENY-sjef, Vegard Kjuus.

- Vi opplever at MENY sine kunder setter stor pris på at vi satser sterkt på utvalg og kvalitet. Vi skal fortsette å skreddersy våre butikker til det lokale marked vi opererer i, sier Kjuus.

I følge MENY-sjefen vil omprofileringen føre til et bedre vareutvalg i de aktuelle butikkene.
- Butikkene vil beholde det gode utvalget og i tillegg vil MENY få enda større kraft til å demonstrere forskjellen til smalsortiments-butikkene, sier Kjuus.

Delikatesseforretningen JACOBS på Holtet vil bestå i sin nåværende form, og i tillegg blir også ULTRA Colosseum nå til JACOBS.
- Vi mener det er rom for enda en butikk i Oslo med tilsvarende høy kompetanse og lidenskap for kvalitetsmat. Derfor blir ULTRA Colosseum omprofilert til JACOBS, sier Vegard Kjuus.De øvrige butikkene (ULTRA Ski, ULTRA Bryn, ULTRA Sandvika, ULTRA Asker og Centra Høvik) vil opprettholde og forsterke sin ferskvare- og kvalitetsprofil. Omprofileringen vil heller ikke påvirke antall ansatte i de aktuelle butikkene.

Kommunikasjonsrådgiver Eli Strand, mobil: 905 30 485

Bilde: Stian Broch