« Tilbake til Ledige stillinger

Fagsjef Kvalitet: Vikariat med Leverandørsikring som hovedoppgave

Fagsjef Kvalitet: Vikariat med Leverandørsikring som hovedoppgave

NorgesGruppens visjon er ”–Vi gir deg en bedre hverdag”. En viktig del av arbeidet med å realisere denne visjonen er å sikre trygg, sunn og bærekraftig mat. Kvalitetsavdelingen i kategori/innkjøp har en viktig rolle i å drive dette arbeidet for konsernet.

 

En av våre dyktige Fagsjefer skal ut i svangerskapspermisjon, og vi søker derfor en strukturert og engasjert ressurs til vår kvalitetsavdeling. Vikariatet har i utgangspunktet varighet på ett år, med ønsket oppstart 1. august.

 

I denne rollen vil du få bred kjennskap til dagligvarebransjen, tett dialog med våre leverandører og mulighet for faglig utvikling i samarbeid med kunnskapsrike kolleger.

 

Sentrale arbeidsoppgaver vil være følgende:

  • Kvalitetssikring av leverandører til NorgesGruppens sentrale innkjøpsfunksjon
    • Planlegging av arbeidet med leverandørsikring iht. etablerte mål og rutiner
    • Innhenting av nødvendig informasjon og dialog med leverandører
    • Faglige risikovurderinger og vurdering av behov for ytterligere oppfølging/tiltak
    • Oppfølging av avtalte forbedringstiltak
    • Dokumentasjon og rapportering i henhold til etablerte rutiner
    • Deltagelse i arbeidet med videreutvikling av rutiner og systemer for leverandørsikring

 

  • Støtte til avdelingens øvrige oppgaver etter behov og evne
    • Produktavvik og avviksbehandling
    • Overvåking av produktkvalitet og hendelser i markedet
    • Pågående forbedringsprosjekter

 

Vi søker etter en person med følgende kvalifikasjoner og egenskaper:

  • Utdanning på bachelor-nivå, gjerne innen næringsmiddelfag, kvalitetsstyring eller lignende. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
  • Erfaring fra matbransjen og kjennskap til verdikjeden
  • Systematisk og grundig arbeidsform
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner

 

I tillegg til Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver tilbyr NorgesGruppen et godt arbeidsmiljø med utviklingsmuligheter, tilgang til firmahytte og andre ansattfordeler.

Arbeidssted er NorgesGruppens hovedkontor på Skøyen. Stillingen rapporterer til Kvalitetsdirektør.

Dersom dette høres ut som en spennende mulighet ber vi deg sende inn CV og søknad snarest, og senest innen 21. april 2019. Søkere blir vurdert fortløpende og konfidensielt.

Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon om stillingen er du velkommen til å ta kontakt med Kvalitetsdirektør Inge Erlend Næsset på tlf 93415914 eller HR-rådgiver Karoline U. Fossum på tlf 93460226.

Vi benytter bakgrunnssjekk fra Semac i denne rekrutteringen.

NorgesGruppen ASA er et ledende handelsforetak innenfor daglige forbruksvarer. Konsernet representerer en markedsandel på 43,1 % av dagligvaremarkedet med ca. 1800 dagligvarebutikker fordelt på blant annet kjedene Meny, Spar, Kiwi og Joker. I tillegg har selskapet ca. 900 kiosker og servicebutikker. NorgesGruppen er også en ledende aktør innen storhusholdnings- og serveringsbransjen. Engrosvirksomheten i NorgesGruppen med sine regionale ASKO-selskaper har ansvaret for den totale vareflyt fra produsent til forbruker.

Konsernområdet Kategori/Innkjøp i NorgesGruppen ASA har ansvaret for alle leverandørprosesser, innkjøpsbetingelser, samt styring av sortiment og varegrupper for ulike kjeder og kunder innen dagligvare-, servicehandel- og storhusholdningsmarkedet. Avdelingen skal, gjennom årlige forhandlinger og løpende overvåking av markedet, garantere og levere landets beste innkjøpsbetingelser. Deres aller viktigste oppgave er å velge det til enhver tid riktige varesortimentet for hver enkelt kjede. Avdelingen har høyt kvalifiserte kategori- og analyseressurser som sikrer optimale beslutninger i de enkelte prosesser. Sammen med leverandørene blir det gjennomført en rekke prosjekter innenfor kategoriutvikling og optimalisering av sortiment.