Akademi for serveringsbransjen

ASKO har etablert KIT-akademiet – en komplett opplæringsarena for serveringsbransjen. I 2017 ble det gjennomført 40 kurs for 600 kunder.


I 2017 gjennomførte akademiet 40 kurs for totalt 600 kunder. Kursene har bidratt til å spre kunnskap om blant annet økonomi, mersalg og forebygging av matsvinn. Kurs om trygg mat gir deltagerne de beste forutsetninger til å oppnå smilefjes fra Mattilsynet. Kundebegeistringskurs fokuserer på å skape gode gjesteopplevelser. I tillegg har kundene fått matinspirasjon og økt sin kunnskap på vin og øl. I 2018 skal KIT-akademiet tilby vinkelnerutdannelse, nye kurs og undervisning før teoriprøve til kokkefagbrev. For ASKO er KIT-akademiet en viktig arena for å bygge kunderelasjoner, men også for å bidra til økt konkurransekraft for våre kunder.

Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

I 2019 hadde NorgesGruppen god kundevekst, og driftsinntektene økte med 2,7 mrd. kroner. God kostnadskontroll i alle virksomheter bidro til fortsatt stabil lønnsomhetsutvikling i et matmarked preget av lav vekst. Selskapet økte investeringene, og tok nye, viktige steg innen bærekraft.