Bedre kundeopplevelser

Sju av ti spiser middag sammen i hverdagen, men mange vil ha mer variasjon på middagsbordet. Det har MENY, SPAR og KIWI gjort noe med.

Visste du at nordmenn i snitt bytter mellom bare ti ulike middagsretter? I norske husholdninger spiser sju av ti middag sammen i hverdagen, men mange vil ha mer variasjon på middagsbordet – og gjerne spise oftere sammen. Det viser en undersøkelse om norske middagsvaner gjennomført for MENY. Tidsklemma, vaner, manglende planlegging og behov for trygghet bærer fram etterspørselen etter raske, sunne og smakfulle ferdigmiddager. Det er en trend vi har sett en stund i Europa og USA, og som nå har gjort sitt inntog i norske butikker.

Nye middagsløsninger i MENY
MENY har ominnredet alle sine butikker, gjort plass til en middagssone og lansert et utvalg nye middagsløsninger som er utviklet av MENY-lauget. De omfatter middagsforslag som lages på under 20 minutter, fersk fisk gjort enkelt i konseptet Fisk på 1-2-3, smakfulle middager kalt Heat & Eat som bare skal varmes opp, og Take-Away rett fra MENYs kjøkken. Noen kunder vil ha middagen ferdig, noen vil legge ned litt egeninnsats, men alle kan finne en middagsløsning som passer.
Tall fra MENY viser at fiskeproduktene som inngår i ukens middagforslag, i snitt selger ti ganger bedre enn de gjør normalt. MENY håper satsingen på komplette fiskeretter, bemannet ferskvaredisk og gode tilbud skal skyte ny fart i fiskesalget.

Middagsfavoritter fra SPAR
SPAR har utviklet serien Middagsfavoritter som er smakfulle, populære og lettvinte middager alle i familien kan sette pris på. Råvarene er sunne og gode og satt sammen i oppskrifter som gir kundene inspirasjon på kjøkkenet. Tilberedningen tar ikke lengre tid enn at det lar seg gjøre å lage fristende middag i en travel hverdag.

Middag for én i KIWI
Middag for én er en serie billige middagsprodukter i enkeltpakninger som skal sørge for at KIWI-kundene slipper å kjøpe, lage og kaste for mye.

Årsmagasinet Matnyttig 2018

Årsmagasinet Matnyttig 2018

NorgesGruppen investerer i miljøtiltak, i folkehelse, i et godt arbeidsliv for alle og verdiskaping i distriktene. Vårt ønske med magasinet «Matnyttig» er å gi deg en ny kunnskap og inspirasjon. God lesing!