Sunn suksess

Påsken har ofte blitt forbundet med priskrig på tradisjonelt smågodt mellom kjedene, men i 2017 bestemte KIWI seg for å tilby et sunt alternativ til påskegodtet.

Sunt Smågodt i farta – porsjonsbegere med oppkuttet frukt og grønt – ble plassert ved
kassene og ble raskt en kjempesuksess. KIWI solgte 2,5 millioner begere bare i ukene etter lanseringen. Dette viser at mange kunder ønsker å ta sunnere valg når
det er lettere å ta dem.

Sunt Smågodt i farta kuttet usunt påskegodt fra KIWI med 560 tonn.

Års- og bærekraftsrapport

Års- og bærekraftsrapport

I 2019 hadde NorgesGruppen god kundevekst, og driftsinntektene økte med 2,7 mrd. kroner. God kostnadskontroll i alle virksomheter bidro til fortsatt stabil lønnsomhetsutvikling i et matmarked preget av lav vekst. Selskapet økte investeringene, og tok nye, viktige steg innen bærekraft.