105 % vekst i økologiske varer

Fra 2003 til 2005 hadde NorgesGruppen en vekst i økologiske varer på 105%. NorgesGruppen fortsetter den gode utvikling på økologi fra 2004 til 2005 også, da steg omsetningen med 38,9 %.
21. september 2006

Pris - fremdeles en viktig faktor
Pris er og forblir en viktig grunn for våre kunder til å velge eller ikke velge å kjøpe økologiske varer. - Vår erfaring er at et godt utvalg til gode priser er det viktigste. Når vi satte ned prisene på økologiske varer i 2001 med 15-25 % så vi en klar omsetningsvekst. En prisnedgang på økologisk frukt og grønt på 17,6 % i 2005 har bidratt til en volumøkning på samme produkter på 42,3 %, forteller Line Byberg Høienholm, produktsjef med ansvar for økologiske varer i NorgesGruppen.

- men nye varer gir økt salg
- Vi trenger flere leverandører som tørr å satse på økologiske produkter, vi trenger flere økologiske produkter, gjerne norske, og vi trenger god informasjon om økologi til forbrukerne, sier Line Byberg Høienholm.

Se også:

Pressemelding_økologi(doc)