Deli gleder dem som gruer seg til jul

For fjerde gang samler Deli de Luca inn penger til Kirkens Bymisjon gjennom sin egen julekampanje, Drømmeprosjektet. I år går pengene til prosjektet "Gled en som gruer seg til jul".
03. desember 2012

- Fra hvert juleprodukt merket med vår Drømmelogo går én krone til et formål som vi velger ut i samarbeid med Kirkens Bymisjon, forteller Heidi Heggelund Bjørkli i Del i de Luca.

I år er Drømmeprosjektet øremerket mennesker som trenger et varmt måltid, sosialt fellesskap og en pause fra en vanskelig hverdag gjennom kampanjen ”Gled en som gruer seg til Jul”.
- I fjor gikk et betydelig beløp til Bymisjons-prosjektet Myrsnipa for barn og ungdom. I år håper vi på å samle inn 160.000 gjennom Drømmeprosjektet vårt, forteller Bjørkli.

 

Et lite bidrag gir og betyr mye til mange
For alle som ikke har et sted å gå til eller noen som bryr seg, er julen kanskje den mest sårbare tiden i året. Pengene Deli de Luca samler inn vil skape etterlengtede lyspunkter, og sørge for minst ett varmt måltid for mange som sliter med å finne håp og vennlighet, ikke bare i julen, men lenge etterpå. Et måltid handler ikke bare om det å bli mett i magen, men den viktige delen rundt det å sette seg ned, føle seg hjemme, snakke sammen. Et måltid er med på å gi krefter og livsmot i en tøff hverdag, og kan for noen være en start, en nøkkel ut av det livet de lever på gata.

Delis drømmeprosjekt starter 3. desember i alle deres butikker.