Kundene + Jacobs Utvalgte= sant

Kundene er svært tilfreds med NorgesGruppens premiumserie Jacobs Utvalgte, viser svar fra over 1000 forbrukere i en kundeundersøkelse om Jacobs Utvalgte.
11. april 2011

Dette er test bidletekstKundeundersøkelsen er utført blant forbrukere som har oppgitt at de har kjøpt et eller flere Jacobs Utvalgte-produkter, og over 1000 kunder sendte inn sine svar. Og svarene fra kundene er klart og tydelig:

Kvalitet
Svært høy andel (85- 90%) er fornøyd / svært fornøyd med kvaliteten på Jacobs Utvalgte produktene

Kvalitet / pris
Svært høy andel (70-80%) er fornøyde kunder iforhold til kvalitet/pris på produktene

Dessuten: Mellom 70% og 82% ville anbefalt Jacobs-produktene de har prøvd til andre.

Produktkategoriene kundene er blitt spurt om er svin, storfe, kylling, juice, iskrem, sjokolade og frossenvare. De positive tilbakemeldingene er representative for alle kategoriene kundene har blitt spurt om.

- Vi er veldig godt fornøyd med resultatene fra undersøkelsen, sier Inger Longva Birkevold, prosjektleder for Jacobs Utvalgte i NorgesGruppen.
- Resultatene viser at forbruker er meget fornøyd med kvaliteten på produktene, og det er vi stolte av. Vi har laget en serie med produkter hvor SMAK og kvalitet er i høysetet. Vi har valgt topp produkter fra premium-leverandører, og undersøkelsen viser at forbrukerne er enig i at produktene er av høy kvalitet.

Både salgstallene og forbrukerundersøkelsen viser kundene også er villig til å betale mer for produkter med merkbart høyere kvalitet.
- Det er gledelig å se at produktene scorer så høyt på forholdet mellom pris og kvalitet. Det viser at vi har truffet riktig med satsingen og kvalitetsnivået, sier Birkevold. - Vi er også glade for å høre at kundene opplever at Jacobs Utvalgte bidrar til et bedre og bredere utvalg i butikkene våre.

1. mai kommer flere nye produkter i Jacobs Utvalgte-serien. Serien er nå oppe i rundt 130 varelinjer.