MENY har fått sine første selvbetjente kasser

Fra mandag 24. september kunne MENY Ringnes Park som første butikk i MENY tilby selvskanning til sine kunder.
08. oktober 2012

Selvbetjente kasser gir kundene et alternativ til å handle raskt og enkelt!

MENY Ringnes Park er valgt ut som første butikk i NorgesGruppen til å teste løsningen, som innebærer at én betjent kasse er byttet ut til fordel for 6 selvbetjente kasser.  Kassene er beregnet for kunder med mindre handlekurver med inntil 15 varer.

De selvbetjente kassene er ment som et supplement til dagens betjente kasser, og gir kunden et valg i forhold til om han eller hun vil skanne selv, eller om kunden ønsker at en medarbeider skal gjøre det. Målsettingen er å oppnå mindre kø og økt kundetilfredshet, spesielt i perioder med stor pågang i kasseområdet. Området med selvskanningskassene er tydelig merket, og fokuset er enkelhet, - "Skann varene - Legg på vekta - Dra kortet" er budskapet.
Medarbeiderne ved MENY Ringnes Park har vært entusiastiske til løsningen fra de ble introdusert for den, en entusiasme de ved oppstart har tatt med i sin ”opplæring” av kundene. Første ukers test viser at en stor andel av butikkens omsetning har kommet fra de selvbetjente kassene, - et tydelig signal på at dette har blitt godt mottatt av butikkens kunder!

Kontaktinformasjon:

Leon Engesæth, prosjektleder i NorgesGruppen Data, mobil 975 22 241