Norges beste lokale møteplass kåret!

Den lokale matbutikken er av stor betydning for svært mange mennesker rundt om i landet. Men noen butikker fyller denne rollen på en ekstra god måte. Og best av alle er Joker Skartveit!
19. mars 2012

Nærbutikken og Joker, som har svært mange lokalbutikker i distriktene, lyste tidligere i år ut konkurransen ”Den sosiale møteplassen”. Hensikten er å bidra til at det blir flere gode møteplasser i tilknytning til matbutikkene. Det har ikke manglet på innsendte bidrag, og en jury med NorgesGruppens konsernsjef Tommy Korneliussen i spissen, har nå kåret landets beste lokale nærbutikk. Vinneren ble Joker Skartveit i Rogaland, og det var en lykkelig kjøpmann Anita Ørnes som kunne motta premien på 25 000 kroner på et stort Joker-arrangement i Oslo i helgen.

Om vinneren sier juryen:

I en fjord på Vestlandet er vi så heldige at vi har en Joker-butikk som virkelig legger vekt på at kundene skal ha et sosialt tilbud, sommer som vinter. Driverne av denne butikken legger opp til et variert og spennende tilbud til sine kunder. Listen er lang over alle aktiviteter som arrangeres i og rundt denne butikken. Juryen legger i sin begrunnelse særlig vekt på at de flotte arealene rundt butikken tas i bruk for å glede kunder og andre tilreisende til butikken. Butikken blir dermed et sentrum for all aktivitet i den vesle bygda.

Krabbefiske, båtturer for barn, sommerkonsert, sløyeplass for fisk, skattejakt for barn, bygdedager, marked for husflidsprodukter , bridgekvelder, pepperkakebaking før jul, julegrantenning, trimrom – ja det er nesten ikke grenser for hva denne butikken tilbyr av hyggelige aktiviteter for stedets innbyggere.

Det er ingen tvil om at denne Joker-butikken er viktig for de som bor på stedet. Foruten å selge mat, så tilbyr butikken drivstoff, posttjenester, apotekvarer, gass, fiskeutstyr – og mye annet.

Det er ekstra hyggelig å tildele førsteprisen til en jubilant – Joker Skartveit fyller nemlig 100 år i år."

På plassene like bak fulgte Joker Engenes og Joker Jelsa.