Se verden med SPAR!

SPAR utlyser det som kanskje er årets mest spennende stilling: Reis verden rundt i fire måneder som SPAR-reporter!
15. mars 2012

SPAR utlyser nå årets mest spennende stilling for unge og eventyrlystne personer.  Én heldig utvalgt får reise rundt i verden i fire måneder, utforske lokalsamfunn og kulturer i over tolv land, og dele sine opplevelser på sosiale medier underveis.

I fire måneder vil reporteren oppleve land i Europa, Sør-Afrika, Australia og Asia. Underveis vil han eller hun blogge, fotografere og filme fra sine opplevelser. Hele reisen kan følges på Facebook, som vil bli hovedplattformen for interaksjon mellom reporteren og publikum.

- SPAR er en internasjonal kjede og vi ønsker å gi en ung og lovende person muligheten til å se verden gjennom SPARs øyne, forteller SPARs nettredaktør, Anette Grønby Kristoffersen.

SPAR er på jakt etter folk som elsker å reise og bli kjent med nye kulturer, som er interessert i sosiale medier, og som er glade i å skrive og fotografere. Utover aldersgrensen på 18 år, og at kandidaten må være tilgjengelig fra 1. juli, er det ellers få kriterier. Så her gjelder det å benytte sjansen til å kapre drømmejobben.

Slik søker du:

• Utvelgelsen av Norges reporter består av tre separate runder. I den innledende runden bes deltakerne om å lage en søknadsvideo. Hver gang noen ser, twitrer, deler, kommenterer eller liker videoen, blir deltakeren belønnet med et visst antall poeng. Jo mer aktivitet og interaksjon søknadsvideoen skaper, jo flere sosiale poeng blir deltakeren belønnet med. Det er altså helt avgjørende å skape engasjement rundt søknadsvideoen sin.
  • Deretter vil de fem deltakerne som har fått flest poeng i den første runden, bli intervjuet hos SPAR i Oslo. Av de fem potensielle reporterne, vil kun to bli valgt ut til en siste oppgave i Amsterdam.  Her blir det avgjort hvem som får jobben som reporter, og får dra på sin livs reise verden rundt!
  • Søknadsfristen for å laste opp din video er 18.mai 2012, men siden det dreier seg om å skape mest mulig blest fra publikum rundt sin video, lønner det seg å publisere den så raskt som mulig. Det vil være mulig å søke fra og med 15. mars 2012.

Om See the world with SPAR:
Stillingsutlysningen er en del av kampanjen See the world with SPAR, som er et samarbeid med SPAR International og fem andre SPAR-land. Hvert deltakerland velger ut sin reporter som skal få reise verden rundt med alle utgifter dekket. Reiseruten er individuell for hver reporter, så Norges reporter drar på sin egen reise.

Fakta om SPAR:
SPAR er verdens største supermarkedkjede med mer enn 12 300 butikker over hele verden. I Norge er SPAR-kjeden NorgesGruppens profilkjede for mellomstore supermarkeder. SPAR-kjeden består av 276 (pr. 25. januar 2012) lokale supermarkeder spredt over hele Norge. Merkevaren SPAR forvaltes og driftes av Kjøpmannshuset Norge AS, NorgesGruppens største profilhus.

Kontakt: Anette Grønby Kristoffersen
Tlf: 41293009