Sent ute? Matbutikken har julegavene!

Ta det med ro – nå kan du fikse de siste julegavene ved å kjøpe gavekort helt frem til stengetid julaften.
20. desember 2012

Noen planlegger julegaveinnkjøpene i månedsvis, andre er ute i siste liten. Usikker på hva du skal kjøpe? Alt du trenger til julemiddagen, gunstige åpningstider helt frem til ettermiddagen juleaften og nå også gavekortstativ med noe for nesten alle er gode grunner til å legge juleshoppingen til matbutikken.

- Opplevelser, sko, klær, blomster, musikk, konserter, arrangementer, eller penger, vi har gavekortene i våre MENY- og KIWI-butikker, samt at vi nå ruller ut gavekortordningen i JOKER, SPAR og EUROSPAR. Med bare noen få dager til jul kan det være greit å fikse gaver samtidig som du gjør matinnkjøpene, og vi ser at mange av våre kunder benytter seg av mulighetene til å gjøre nettopp det, forteller Kristian Klavenes, markedssjef i Verdiøkende Tjenester i NorgesGruppen.

Gavekort under juletreet i år
Fordelene med gavekort er mange. For kunder som er ute i siste liten er dette veldig praktisk, men det er også flere og flere som velger å gi bort gavekort uansett om panikken har tatt dem eller om de har god tid. Mottakeren kan jo da velge selv hva de vil kjøpe, en rekke produkter blir jo til og med rimeligere rett etter julaften, og dermed kan man få mer verdi for pengene under romjulssalget og januarsalget.

- Det blir en del gavekort under juletrærne i de tusen hjem i år, mange av kundene våre har kjøpt gavekort allerede og vi ser at de er populære. Bestselgeren er nok helt klart SpendOn Visa, som er et kort som kan brukes på alle Visa brukersteder over hele verden. Gavekort fra H&M er også veldig populært, og mange av kundene våre kjøper også iTunes og Spotify-kort. I tillegg ser vi at det er mange som gir bort opplevelser i form av gavekort fra Billettservice, forteller Klavenes.

Gavetips
Travelt? Med bare noen dager igjen til julekvelden kan det være greit å kjøpe inn de siste julegavene neste gang du er innom en av butikkene våre. Her har du noen "i siste liten"-julegavetips som du kan ordne nesten helt frem til julemiddagen står på bordet:

Til den musikkfrelste: gavekort fra Spotify, iTunes eller Platekompaniet

Gi en opplevelse: gavekort fra Billettservice

Til den moteinteresserte: gavekort fra H&M,og Nilson, Skopunkten, Ecco, Din sko

Sportygaven: gavekort fra G-Sport

Blomsterhilsen: gavekort fra Floriss

Til den du ikke aner hva du skal gi: SpendOn Visa

Til den som er glad i mat: KIWI, MENY, Joker eller SPAR gavekort