EUROSPAR Blomsterdalen best på frukt og grønt -igjen!

Opplysningskontoret for frukt og grønt og Dagligvarehandelen har for andre år på rad kåret frukt og grønt-avdelingen på EUROSPAR Blomsterdalen til Norges beste.
24. januar 2012

Det er femte gang kårer beste butikk på frukt og grønt kåres. Analyseselskapet Nielsen bidrar med å sjekke salgstall og butikksjekk av de 19 butikkene som går til finalen. Det blir dermed gjort observasjoner i hver butikk ut i fra ulike kriterier: Salgsfremmende tiltak, miljøfaktorer, utsolgtsituasjoner, kvalitet og frukt og grønt-omsetning. Butikken med høyest score vinner konkurransen. EUROSPAR Blomsterdalen fikk i år igjen en svært god totalscore og slo dermed ut de andre konkurrentene – for andre år på rad.

23. januar var det formell overrekkelse av diplom og gratulasjoner fra arrangørene av konkurransen, som er Opplysningskontoret for frukt og grønt, Nielsen Norge og Dagligvarehandelen. Avdelingsleder Linda Kallestad tok fornøyd i mot den prestisjetunge prisen for andre året på rad. Hun viser et brennende engasjement for avdelingen sin, når hun forteller om deres vinneroppskrift:

- Det viktigste er å ha god kunnskap om faget vårt. Slik blir vi trygge, og kan gi mye mer til kunden. Her har vi fullt fokus på ”5 om dagen”, og oppfordrer kunden til å spise sunt. Eksempelvis stiller vi ut fat med oppkuttet frukt, grønnsaker og nøtter, for å inspirere både liten og stor til å spise sunnere.

Vi gratulerer EUROSPAR Blomsterdalen!