NorgesGruppen og Meny lanserer Jacobs Utvalgte

- Vi vil relansere matgleden med Jacobs Utvalgte, sier adm. dir i Meny-Ultra Espen Gjerde. - Med Jacobs Utvalgte gir vi kundene muligheten til å velge spesielt utvalgte produkter fra øverste hylle, noe vi vet at mange av våre kunder ønsker.
09. september 2009

Jacobs Utvalgte er NorgesGruppens egenutviklede merkevare (EMV), spesielt utviklet og tilpasset supermarkedkonseptene våre. Produktene er utviklet i samarbeid med Kulinarisk Akademi, Norges ledende matfaglige miljø. KA har testet, smakt, evaluert og til slutt godkjent de produktene som i dag er Jacobs Utvalgte. Den prosessen skal garantere topp kvalitet og en smaksopplevelse utenom det vanlige.

Navnet har vi hentet fra egne rekker. Mathuset Jacobs på Holtet i Oslo har over 75 års erfaring med å finne de beste råvarene. I Jacobs Utvalgte deler vi disse funnene med våre kunder.

Serien lanseres med 43 varelinjer fordelt over 9 varegrupper. Blant annet:

" Svinekjøtt av restaurantkvalitet for første gang i dagligvare, i samarbeid med Prima Jæren

" Ekstra mørnet storfekjøtt fra de flotteste rasene med navn som Hereford, Aberdeen Angus og Limousin

" Bronsestøpt pasta, langtidskokte sauser, økologiske egg fra Toten

Jacobs Utvalgte lanseres i første omgang i alle Meny-og Ultra-butikker i landet, i tillegg til Centra og selvfølgelig Jacobs. I tillegg lanseres 10 varelinjer i grunnsortiment i alle Eurospar-butikker, samt at hele sortimentet ligger som frivillig for alle SPAR-butikkene.

Alle produktene leveres med oppskrift, så kundene skal kunne gjenskape et gourmetmåltid hjemme på en enkel måte.

Eget julesortiment lanseres i oktober.

For mer informasjon, kontakt:
Sven Ivar Lona, prosjektleder: 95 16 53 93
Kine Søyland, informasjonssjef: 900 79 888