SPAR lanserer middag som skal bidra i kampen mot undernæring

For hver solgte middagspose, gir SPAR i samarbeid med Leger Uten Grenser et måltid til et barn som trenger det.
15. april 2015

- SPAR ønsker å bidra til å gjøre en forskjell ved å støtte det viktige arbeidet til Leger Uten Grenser. For hver middagspose vi selger hos SPAR og EUROSPAR, vil vi gi en pose med ferdigmat til et barn som trenger det, forteller kjededirektør Ole Christian Fjeldheim.

1 pose medisinsk ferdigmat er enkel å spise og smaker godt. Barnet har i løpet av et par uker lagt godt på seg og får tilbake livsglede og lekelyst.

- Vi er veldig takknemlige for SPARs støtteengasjement. Underernæring dreper tusenvis av barn hver dag, og kampanjer som SPARs Middagspose er med på å gi våre pasienter en livsviktig behandling de ellers ikke ville fått. Med støtte fra samfunnsengasjerte bedrifter og deres kunder, kan vi hjelpe enda flere, sier Jessica Lyche, næringslivsansvarlig i Leger Uten Grenser.

Om Middagsposen
Middagsposen er utviklet for alle dem som ønsker å lage middag fra bunnen av, sammen og med familien. Middagsposen ligger klar i en kjøler i butikk, og den inneholder alt som trengs for å tilberede middagen til 4 personer; alle ingredienser og en lettfattelig oppskrift medfølger. Innholdet i posene varierer fra dag til dag, og mandag til fredag er det ny oppskrift og nye ingredienser. Middagsposen startet som et testprosjekt i utvalgte butikker, men tilbys nå i 65 butikker i Østlandsområdet. Videre ønsker SPAR å lansere konseptet nasjonalt.