Tilbake til ledige stillinger

Er du et strategisk hode med kommersiell teft til å drive markedsavdelingen i Norges største supermarkedkjede?

MENY har vekstambisjoner, - og skal løfte kundeopplevelsen ytterligere, styrke vår merkevare og digitalisere kundeflyten på tvers av alle kanaler. Er du en strategisk og kommersiell leder med evne til å bygge sterke merkevarer, drive vekst og skape enestående kundeopplevelser, - i tråd med våre ambisjoner?  Vi søker en markedsdirektør som skal ta en sentral rolle i kjedens toppledelse og bidra til videre vekst, lønnsomhet og differensiering, - i et marked preget av sterk konkurranse.

Om rollen:

Som vår nye markedsdirektør får du ansvar for å utvikle og realisere strategier som forsterker MENYs posisjon som Norges foretrukne utvalgskjede. Du vil ha helhetlig ansvar for merkevare, butikk-konsept, kampanjer, reklame og kundeinnsikt, på tvers av alle kanaler.  Vår digitale reise og kundeklubb er en sentral del av markedsføringen. Det tillegger også rollen profilering og koordinering av kjedens gode bærekrafts arbeid og -rapportering. Du vil videre ha ansvaret for å utvikle og lede en meget kompetent markedsavdeling på 15 ansatte. Et viktig element i rollen er å sikre at markedsarbeidet er tett koblet opp mot kommersiell strategi og operasjonell gjennomføring.  Du vil derfor ha en bred kontaktflate mot alle ledd i kjeden, også mot kjøpmenn og selvstendige drivere.

Stillingen rapporterer til administrerende direktør og er en viktig del av kjedens toppledelse.
 

Dine hovedansvarsområder:

  • Strategisk markedsplan og posisjonering: Utvikle langsiktige strategier for merkevare, kundeløfte, merkevarelojalitet og vekst.

  • Kampanjeplanlegging og gjennomføring: Lede planlegging, produksjon og evaluering av kampanjer.

  • Merkevare og kommunikasjon: Forsterke kjedens identitet og posisjon gjennom reklame, PR og ekstern kommunikasjon.

  • Kundeprogram og lojalitet: Videreutvikle lojalitetsprogrammet MENY MER i samarbeid med Trumf – og drive målrettet CRM-kommunikasjon.

  • Innovasjon og utvikling: Utforske nye konsepter, teknologier og kanaler som styrker MENYs merkevare og kundeopplevelse.

  • Budsjett og ressursstyring: Forvalte et betydelig markedsbudsjett og lede et team på 15 ansatte

Din profil:

Vi ser etter deg som kombinerer strategisk forståelse med sterk gjennomføringsevne. Du har erfaring fra komplekse virksomheter med høyt tempo og bredt ansvarsfelt, og trives i en rolle der du både leder, inspirerer og får ting til å skje.

Mer konkret så ser vi etter deg som har:

  • Lang erfaring innen markedsledelse, med dokumenterte resultater innen merkevarebygging og markedsføring, også digitalt

  • Strategisk tankesett, analytisk orientering og operasjonell kraft – med evne til å omsette innsikt til handling

  • God digital forståelse og gjerne teknisk innsikt

  • Erfaring fra retail, FMCG eller annen kundedrevet og/eller forbukernære bransjer

  • Erfaring med komplekse aktivitetshjul og mediestrategier

  • Evne til å lede og motivere fagmiljøer på tvers av disipliner

  • Erfaring med byråsamarbeid og utvikling av reklame- og butikkonsepter


Vi tilbyr:

  • En sentral rolle med stor strategisk og operativ påvirkningskraft

  • Store muligheter til å påvirke MENYs strategiske retning og merkevareutvikling

  • Et engasjert og kompetent team av kollegaer, og et arbeidsmiljø preget av ambisjon, energi, samarbeid og kontinuerlig utvikling

  • Konkurransedyktige betingelser

Har du spørsmål om rollen?

Ta gjerne kontakt med HR-direktør i MENY, Line Beate Jebsen.

Line.Beate.Jebsen@meny.no

93037932

MENY er Norges største supermarkedkjede med nesten 200 butikker og en omsetning på over 20 milliarder kroner. Vi har 10 000 stolte matarbeidere som sørger for gode handleopplevelser hver eneste dag!