Bærekraftspris til NorgesGruppen

Bærekraftspris til NorgesGruppen

NorgesGruppen ble utnevnt til bransjevinner da Sustainable Brand Index kåret Norges mest bærekraftige merkevarer denne uken. KIWI ble beste dagligvarekjede.
05. april 2019

Indeksen rangerer 233 norske merkevarer etter en lang rekke bærekraftskriterier, og den som troner øverst på listen kan kalle seg Norges mest bærekraftige "brand". TINE toppet årets rangering.

I tillegg til hovedvinneren kåres det også vinnere innen 17 ulike bransjer/industrier, og der bet NorgesGruppen og KIWI godt fra seg. KIWI ble kåret til Norges mest bærekraftige dagligvarekjede, og kom i tillegg på pallen blant de aller mest bærekraftige merkene totalt sett. NorgesGruppen fikk også heder og ble kåret til mest bærekraftig i kategorien "Consumer Goods Corporations", altså en egen kategori for konsernselskaper.

I tillegg til heder og ære gir prisen oss mulighet til å kalle oss bransjevinnere av Sustainable Brand Index i vår kommunikasjon internt og eksternt.

En hyggelig anerkjennelse av det gode arbeidet som gjøres innen bærekraft!

Mer informasjon om Sustainable Brand Index finner du her.