Derfor markerer NorgesGruppen pride

Juni er en ekstra fargerik måned, ikke bare kommer alle regnbuens farger til syne, men det er en tid for refleksjon rundt skeiv identitet og kjærlighet.
14. juni 2024

– Pride betyr at vi markerer at alle skal komme på jobb med hele seg. Det er da vi henter frem det beste i folka våre. Vi er Norges største private arbeidsgiver med over 45.000 ansatte, og på mange måter er våre ansatte også et speilbilde av samfunnet. Da er det naturlig å markere pridemåneden både internt og eksternt, sier Dina R. Thune, HR-direktør konsern i NorgesGruppen.

Kultur og prestasjon henger tett sammen, og alle skal føle seg velkommen, mener hun.

– Vi skal være kundens førstevalg, og vi skal være en attraktiv arbeidsplass. To strategiske mål som henger tett sammen. Det leverer vi aller best på når alle føler seg velkommen, og vet at de kan ta eierskap og ansvar og at hver enkelt medarbeider er viktig for at vi skal lykkes. Det feirer vi i juni, og alle andre månedene i året, sier Thune.

Gjennom juni markerer både NorgesGruppen og kjedene pride med ulike faglige og sosiale arrangementer, samt gjennom kommunikasjon og markedsføring.

I Norge har vi markert Pride siden starten av 1970-tallet. Hele juni synliggjøres det store mangfoldet vi har innen kjærlighet, seksualitet og kjønn. I Oslo avsluttes feiringen med Pride-paraden i slutten av juni.