Dolly Dimple´s selges til Domino´s

Dolly Dimple´s selges til Domino´s

Dolly Dimple’s selges til den verdensledende pizzaaktøren Domino’s Pizza. Ambisjonene om vekst i Norge er store.
09. mars 2017

Konkurransen i restaurant- og servicehandelsmarkedet har den senere tid blitt forsterket ved at flere aktører har etablert seg.
- Det er en spennende mulighet for Dolly Dimple’s å ta del i utviklingen av verdens største merkevare innenfor pizzamarkedet. Domino’s vil kunne bidra til at restaurantene når ut til et større marked og flere pizzaelskere, sier kjededirektør Marianne Ødegaard Ribe.

NorgesGruppen ble kontaktet av flere potensielle kjøpere etter at det ble kjent at sammenslåingen med Peppes Pizza ikke ble godkjent av Nærings- og fiskeridepartementet.

Kenneth Lorentzen, Country Manager for Domino’s Pizza i Norge ser frem til å utvikle selskapene videre og bli kjent med menneskene. 
- Vårt langsiktige mål er å bli den ledende pizzaaktøren i Norge, sier Lorentzen. Dolly Dimple`s har en svært lang historie. Vi ser frem til å starte integreringen av selskapene og å bygge en solid plattform for videre vekst og utvikling, sier Kenneth Lorentzen.

Fakta


Fakta om Domino’s Pizza
Domino’s Norge er eid av Pizza Pizza Norway AS.

Domino’s Pizza ble grunnlagt i 1960, og er i dag verdensledende på pizza-produksjon og takeaway. Pizzagiganten er rangert blant verdens mest kjente restaurantmerkevarer, med en global tilstedeværelse på 13.800 butikker i over 85 markeder. I fjor lå den globale salgsomsetningen på nesten 10.9 milliarder dollar, der USA alene stod for nesten halvparten av omsetningen. I fjerde kvartal lå salgsomsetningen på nesten 3.6 milliarder dollar, der det amerikanske markedet stod for 1.7 milliarder, og internasjonalt salg for 1.8 milliarder. I fjerde kvartal 2016, bestod 97 prosent av utsalgsstedene av selvstendige franchisetakere.

Domino’s fokuserer på innovativ teknologi som har bidratt til økt omsetning gjennom digitale flater. I 2016 ble omtrent halvparten (5.6 milliarder) av alle salg gjort gjennom hjemmeside, Facebook Messenger, Apple Watch, Amazon EchoTwitter og tekstmeldinger ved hjelp av kjedens egen pizza-emoji.

KONTAKTPERSON

Ingrid Solberg Gundersen
Kommunikasjonssjef Bærekraft, Finans og Konsern
97514495