#giturenvidere

NorgesGruppen er stolt samarbeidspartner med Den Norske Turistforening (DNT) og deler mer enn gjerne oppfordringen: Oppdag nærmiljøet ditt på nytt i påsken og del det med andre på #GiTurenVidere.
03. april 2020

For mange er påsken synonymt med hytteliv, skiturer og mye hygge med familie og venner. Selv om noen av de tradisjonelle påskeplanene utgår i år, er det fortsatt mulig med flotte turopplevelser. Å komme seg ut er viktig for både den mentale og fysiske helsen vår - og det er ekstra viktig i utfordrende tider.

I Norge er vi så heldige at vi ikke trenger å reise langt for å komme oss ut i naturen. For mange av oss er det bare å knyte på seg skoa og ta turen ut.

-  Jeg ser at mange ønsker å holde avstand ute i naturen, men når alle skal gå de samme stiene blir det trangt. Derfor går jeg turer og deler digitalt, slik at vi kan spre trafikken og samtidig få flere ut på tur, sier Aina Staveland Johnsen, en av DNTs turledere i Oslomarka.

Mange er i disse koronatider redde for å bli smittet på overfylte turstier. DNTs turledere legger derfor nå ut digitale turer og opplevelser i sosiale medier. Målet er å spre trafikken og vise at det er god plass til alle som vil ut i naturen og at det finnes mange flere turmål og perler enn de vi pleier å bruke.

Følg DNTs turledere på Instagram under #giturenvidere

Vil du bli en digital turleder?

Har du gått en nærtur du kunne tenke deg å dele med DNT? Skriv et turtips og merk det med #giturenvidere. DNT deler de beste tipsene i sine sosiale kanaler!

Foto: Marius Dalseg, DNT