KIWI og MENY på «snakkis-toppen»

KIWI og MENY på «snakkis-toppen»

En ny undersøkelse fra YouGov BrandIndex viser at KIWI er den merkevaren som har fått mest positiv omtale det siste året. MENY er også hederlig plassert på topp 10-listen. NorgesGruppen er dermed representert med to av ti kandidater på toppen.
22. januar 2020

Kiwi og Meny er naturlig nok svært fornøyde med topp-plasseringene.

- Vi er stolte av å være den mest positivt omtalte merkevaren i Norge, for tredje gang. KIWI gikk til topps i både 2016 og 2017, mens vi i 2018 havnet på andre plass bak Vipps. Det føles godt å være helt på topp igjen, og det er selvsagt hyggelig at scoren vår fortsetter å øke, sier Kiwi-sjef Jan Paul Bjørkøy.

Meny kapret en hederlig niende plass på listen og er sammen med KIWI de eneste dagligvarekjedene inne på topp 10.

- At vi er på topp ti som en positiv snakkis tar vi som et signal på at det norske folk setter pris vårt brede utvalg, vårt fokus på matglede og våre dyktige, serviceinnstilte matarbeidere, sier Markedsdirektør i MENY, Jørgen Larsen, på spørsmål om hva han synes om plasseringen.

 

Om YouGov:

I Norge intervjuer YouGov BrandIndex et representativt utvalg på 100 personer hver dag, og spør om deres kjennskap og holdninger til forskjellige merkevarer.

YouGov BrandIndex rangeringer for 2019 kartlegger blant annet hvilke merkevarer som har fått mest positiv omtale i Norge. Denne rangeringen er utarbeidet ved hjelp av YouGov BrandIndex sin Buzz-score («positiv snakkis») blant nærmere 300 merkevarer i Norge.

Se YouGovs nettsider for full oversikt over buzz-rankingen.

KONTAKTPERSON

Ingrid Solberg Gundersen
Kommunikasjonssjef Bærekraft, Finans og Konsern
97514495