Leger Uten Grenser og NorgesGruppen forlenger samarbeidet

Leger Uten Grenser og NorgesGruppen skal fortsette å jobbe sammen for å styrke det medisinske nødhjelpsarbeidet i verden. Den nye samarbeidsavtalen er på tre år.
23. januar 2017

Leger Uten Grenser mottok finansiell støtte fra NorgesGruppen første gang i 2003. Siden 2013 har Leger Uten Grenser og NorgesGruppen vært hovedsamarbeidspartnere, og nå forlenges avtalen for nye tre år.

– NorgesGruppen har stor glede av å kunne bidra til arbeidet som gjøres av heltene i Leger Uten Grenser rundt omkring i verden. Vi er en del av internasjonal verdikjede og har dermed et ansvar for å bidra til en positiv utvikling utover Norges grenser, sier Runar Hollevik, konsernsjef i NorgesGruppen.

NorgesGruppen ønsker å være både en moralsk og økonomisk støttespiller til Leger Uten Grenser. Avtalen har som mål å engasjere NorgesGruppens ansatte og kunder i det viktige arbeidet Leger Uten Grenser gjør.

– Støtte fra bedrifter er helt avgjørende for at organisasjonen kan opprettholde sin uavhengighet og mulighet til å bidra der nøden er størst. Sammen med NorgesGruppen har vi klart å skape engasjement og samle inn midler gjennom ulike kampanjer. Vi ser frem til å samarbeide i nye tre år, sier Erwin van’t Land, generalsekretær i Leger Uten Grenser.