Premiere for Gigaboks

27. april kl. 10 åpner den første filialen av NorgesGruppens nye storhandelskonsept Gigaboks. Butikken skal gi kundene en ny type handleopplevelse gjennom salg av varer i store forpakninger, nyttige faghandelsprodukter og spennende partivarer.
26. april 2022

Den første butikken ligger i storhandelsdelen av Metro-senteret på Lørenskog og er på nærmere 2000 kvadratmeter. Butikken tar mål av seg til å bli en destinasjon for storhandleren og storfamilien som er ute etter varer og pakningsstørrelser de ikke finner i vanlige dagligvarebutikker. Vareutvalg og eksponering vil skille seg ut fra dagens butikker og gi kunden nye idéer og praktiske løsninger for å få hverdagen til å gå opp.

- Vi ønsker å gi nordmenn gode handleopplevelser gjennom et lagerbutikk-konsept som tilbyr store forpakninger og spennende merkevarer av god kvalitet og til en god pris. Vi mener ingen har det vi nå etablerer i Norge i dag, uttaler konsernsjef Runar Hollevik.

Det nye konseptet vil bidra til økt butikkmangfold og styrket konkurranse om daglige forbruksvarer.

Neste Gigaboks er planlagt åpnet på Åsane i Bergen i løpet av høsten 2022. Det jobbes med flere lokasjoner, og dersom kundene liker det nye kjedekonseptet er ambisjonen å ha rundt 10 butikker innen 2025. Butikkene vil lokaliseres på sentrale beliggenheter med god parkering, i nærheten av store byer.  De vil ha en størrelse på omkring 2500 m2, med vareeksponering i hovedsak direkte fra pall og «binger».

For mer informasjon, kontakt:

Terje Systad, leder for Gigaboks, tlf. 992 48 524

eller,