Joker og SPAR setter ned prisen på brød med 50 prosent en time før stengetid

Tilbudet gjelder alle dagsferske brød i alle butikker.
18. august 2017

– Dette er gode nyheter både for våre kunder og for miljøet, forklarer markedssjef i SPAR/EUROSPAR, Martin Munthe-Kaas.

Både han og marked- og konseptsjef i Joker, Roy Hval, tror dette er noe kundene kommer til å benytte seg av.

– Vi håper med dette tilbudet at enda flere brød kan bli til deilig kveldsmat, frokost og matpakker rundt om i det ganske land, forklarer marked- og konseptsjef i Joker, Roy Hval.

Ordningen har allerede vært testet i noen butikker og resultatene så langt er svært gode. Når lanseres tilbudet i samtlige butikker.

Miljøbevisste kunder

Det har aldri vært viktigere å ta vare på miljøet og alle må bidra med det de kan. Kasting av mat er en av de aller største miljøutfordringene, og i 2015 viste tall fra ForMat-prosjektet at det kastes 355 000 tonn mat i Norge hvert år. Dette tallet må ned, og halv pris på brød en time før stengetid er ett av miljøtiltakene i Joker og SPAR.

– Dette er en vinn-vinn-situasjon. Vi vet at våre kunder er miljøbevisste, med dette tilbudet kan de spare miljøet, samtidig som de sparer penger, forklarer de to markedsjefene.

De brødene som ikke blir solgt før stengetid vil gå direkte til grisefôr slik at man sikrer full ressursutnyttelse.