KIWI lanserer 7,5% bonus på fersk frukt og grønt

KIWI lanserer 7,5% bonus på fersk frukt og grønt

KIWI fortsetter å gjøre det billigere å leve sunnere. Med det nye fordelsprogrammet KIWI Pluss får kundene 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt.
04. januar 2016

– Med lanseringen av KIWI Pluss vil vi gjøre det enklere og billigere for våre kunder å velge sunnere alternativer i hverdagen. Med KIWI Pluss får de hele 7,5 prosent bonus på all fersk frukt og grønt. Dette kommer på toppen av de allerede lave prisene vi har på frukt og grønt, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.

KIWI Pluss bygger på Trumf-ordningen, en ordning som gir 1 prosent bonus på alle dagligvarer i KIWI. Ekstrabonusen på fersk frukt og grønt legges på toppen av dette, slik at KIWI Pluss-kundene beholder alle sine gamle Trumf-fordeler. Kunder trenger ikke skaffe nye kort, kun enkelt registrere seg på kiwi.no.

Lave priser gir økt forbruk
I 2007 kuttet KIWI prisen på frukt og grønt tilsvarende momsen, og i 2011 ble prisen på Nøkkelhullsprodukter kuttet tilsvarende momsen. Det resulterte i en salgsvekst på frukt og grønt og Nøkkelhullsvarer på henholdsvis 23 og 22 prosent.

– Gjennom årenes løp har vi fått bevist gang på gang, år etter år, at det norske folk spiser sunnere når sunn mat blir billigere. Lavere priser på sunn mat påvirker forbruket vårt - og med det helsen og livsstilen vår, sier KIWI-sjefen.

Inspirasjon på nett
– Vi vil ikke bare kjempe om å ha de laveste prisene. Vi satser også på en tettere kundedialog med skreddersydd, aktuell og relevant informasjon via KIWIs egne nettsider, sier Jacob Rolland, marketingsjef i KIWI.

- Klinisk ernæringsfysiolog Tine Sundfør kommer til å dele konkrete tips og oppskrifter med alle som ønsker en sunnere livsstil. Vi vil vise våre kunder at det er enklere enn man tror å ta sunne og grønne valg, fortsetter Rolland.

Oppgraderte butikker
De siste par årene har KIWI investert mer enn én milliard kroner i å oppgradere butikkene. En av de viktigste endringene er økt fokus på frukt og grønt.

- I de fleste butikkene har vi flyttet frukt- og grøntavdelingen til starten av handlerunden. Det har bidratt til at KIWI solgte 20 prosent mer frukt og grønnsaker i 2015 sammenlignet med 2014, sier Bjørkøy, som tror den positive utviklingen vil fortsette i 2016.

I en ny undersøkelse analyseinstituttet YouGov har gjennomført for KIWI svarer nemlig 44 prosent at de ønsker å spise mer frukt og grønt i 2016.

KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2015 åpnet vi 38 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 630 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på over 30 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.KIWI er den yngste av lavpriskjedene.