KIWI topper listen over merkevarekåring i Norge

KIWI topper listen over merkevarekåring i Norge

YouGovs Brandindex rangerer merkevarer i hele verden. Teknologi-selskapene gjør det bra, men i Norge er det dagligvarekjeden KIWI som får høyest score.
22. august 2019

KIWI topper listen over YouGovs Brandindex i Norge 2019, rett før den populære betalingsappen Vipps. Kåringen er basert på intervjuer gjort mellom 1. juli 2018 og 30. juni 2019 der merkevarer blir målt på kvalitet, generelt inntrykk, verdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshet.

– KIWI leverer over snittet på samtlige parametere gjennom hele perioden. Spesielt opplever forbruker at de får mye for pengene sine, samtidig som at de scorer høyt på kvalitet, forklarer direktør for forretningsutvikling i YouGov, Stian Bråthen.

Best på inntrykk og kundetilfredshet

Av de forskjellige parameterne scorer KIWI best på kundetilfredshet og inntrykk, noe KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy er svær fornøyd med.

– Først og fremst takker vi alle kundene våre for tilliten. Og vi retter naturligvis en stor takk til alle våre medarbeidere som igjen har løftet KIWI fram som Norges sterkeste merkevare, sier Bjørkøy. 

Les mer om kåringen her.