Utvalg selger

Utvalg selger

MENY har aldri solgt mer fra sine premiumkategorier enn de gjorde mot slutten av 2018. Rekordsalget er i tråd med MENYs mål om å inspirere til gode matvaner, tilby matutvalg, ferskvare og middagsløsninger.

Høy varekvalitet og godt utvalg er blant de viktigste faktorene når kunder velger butikk, viser en undersøkelse fra SIFO (2015). NorgesGruppens undersøkelser (2018) forteller oss det samme, og plasserer MENY som kjeden med det beste utvalget. MENY jobber langs flere akser for å ligge i forkant av kundene og tilby matopplevelser utenom det vanlige. Her er noen eksempler:

Kjøttkvalitet
Sammen med Prima Jæren, Nortura og 357 norske bønder, er MENY klare til å tilby førsteklasses kjøttprodukter fra rasen Angus. Prosjektet er et svar på kundenes ønske om at den samme høye kjøttkvaliteten skal garanteres hver gang. Målet er å skape vekst i hele verdikjeden gjennom unike produkter
og innovasjon.

Matskatter
Med konseptet Matskatter dedikerer MENY plass til lokalmatprodusenter. MENY-lauget har reist land og strand
rundt og funnet unike matskatter som har satt sitt preg på norsk matkultur. MENY har nå over 2500 produkter fra
rundt 450 lokalmatprodusenter som fokuserer på håndverk og som deler lidenskapen for god mat.

Middagsløft
MENY har videreutviklet flere av sine middagskonsepter i 2018:

Ukens middag: Variasjon og sesong i to ukentlige middagsløsninger (fisk/kjøtt). De lages på under 20 minutter og inkluderer kun fire varer.
Heat & Eat: Ferdige retter, laget på gode råvarer, består nå av mer enn 30 retter.
Take away: Nye, spennende varme retter ble lansert i 2018, blant annet spareribs-tallerken i sommeren og ribbetallerken før jul.
Fisk på 1-2-3: Nye retter i 2018, blant annet ferdig og fersk bacalao, og fiskewok.

Jacobs Utvalgte
Jacobs Utvalgte feirer 10 år i 2019 og har blitt godt kjent hos forbrukerne. Serien omfatter mer enn 160 produkter. Jacobs Utvalgte-produktene møter stor betalingsvilje hos kundene.

Les mer om lokalmat og matskatter i vårt faktaark