Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • 1834 dagligvarebutikker i 89 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 1 000 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • 1009 selvstendige kjøpmenn i dagligvarevirksomheten og 900 selvstendige kjøpmenn i servicehandelsvirksomheten
  • 41 000 medarbeidere med 70 ulike nasjonaliteter
  • 1200 samarbeidspartnere

Siste nytt fra NorgesGruppen

Trumf har inngått avtale med Innlandskraft
Trumf har inngått avtale med Innlandskraft

Gjennom avtalen tilbys Trumf-medlemmer i hele Norge strømprodukter fra Innlandskraft, som eier strømleverandørene Gudbrandsdal Energi og Eidsiva Energi.

Les mer
Øker innsatsen for å bevare regnskogen
Øker innsatsen for å bevare regnskogen

Den urovekkende situasjonen i Brasil krever at næringslivet øker sin innsats for å stanse avskogingen, skriver fagsjef for bærekraftig handel i NorgesGruppen, Bjart T. Pedersen

Les mer
Matbørsen er vinner av Mangfoldsprisen 2019
Matbørsen er vinner av Mangfoldsprisen 2019

Matbørsen ble i dag tildelt Mangfoldsprisen 2019 under regjeringens integreringskonferanse, som er regjeringens utmerkelse for bruk av innvandreres kompetanse i arbeidslivet.

Les mer
Fakta om dagligvare

Fakta om dagligvare

Her presenteres fakta og dokumentasjon på markedet for dagligvarer i Norge.

Ambisjonene i praksis

KIWI er prislederen
KIWI er prislederen

KIWI vant de fleste prisundersøkelser i 2018, og har nå totalt vunnet 6 av de 7 siste matbørsene i VG. Store priskutt på en rekke sunne og populære produkter har gjort KIWI til prislederen.

Les mer
Matdestinasjon på Solsiden
Matdestinasjon på Solsiden

Monica Ervig Kjendalen er en av mange kvinnelige butikksjefer i NorgesGruppen. Hver dag jakter hun på marginene som gjør MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de ypperste råvarene, den råeste handleopplevelsen og byens beste kunnskap om mat og matopplevelser.

Les mer
Enklere. Bedre. Digitalt.
Enklere. Bedre. Digitalt.

Netthandel utgjør en liten, men voksende del av omsetningen til NorgesGruppen. MENY hadde en omsetning i netthandelen på 270 millioner kroner i 2018. Samtidig tar vi i bruk digitale tjenester for å gjøre handelen enklere og matopplevelsene bedre.

Les mer