Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • 1834 dagligvarebutikker i 89 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 1 000 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • 1009 selvstendige kjøpmenn i dagligvarevirksomheten og 900 selvstendige kjøpmenn i servicehandelsvirksomheten
  • 41 000 medarbeidere med 70 ulike nasjonaliteter
  • 1200 samarbeidspartnere

Siste nytt fra NorgesGruppen

13000 trailere tar toget
13000 trailere tar toget

Gode og miljøvennlige leveranser til Nordland og Bodø står øverst på ASKO sin ønskeliste. Nå har de funnet en god løsning, og flytter varetransporten i Nordland fra vei til tog.

Les mer
Fremtidens handleopplevelse
Fremtidens handleopplevelse

Vil du være med på å skape fremtidens handleopplevelse? Vi bygger nyttetjenester til våre kunder, og nå trenger vi flere med på laget!

Les mer
Viktig med forhandlinger
Viktig med forhandlinger

Konkurransetilsynet har i dag lagt frem en rapport om prisforskjeller i dagligvarebransjen som viser at det er viktig med tøffe forhandlinger med sterke leverandører. Forhandlingene er avgjørende for å holde matvareprisene nede.

Les mer
Fakta om dagligvare

Fakta om dagligvare

Her presenteres fakta og dokumentasjon på markedet for dagligvarer i Norge.

Ambisjonene i praksis

KIWI er prislederen
KIWI er prislederen

KIWI vant de fleste prisundersøkelser i 2018, og har nå totalt vunnet 6 av de 7 siste matbørsene i VG. Store priskutt på en rekke sunne og populære produkter har gjort KIWI til prislederen.

Les mer
Matdestinasjon på Solsiden
Matdestinasjon på Solsiden

Monica Ervig Kjendalen er en av mange kvinnelige butikksjefer i NorgesGruppen. Hver dag jakter hun på marginene som gjør MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de ypperste råvarene, den råeste handleopplevelsen og byens beste kunnskap om mat og matopplevelser.

Les mer
Enklere. Bedre. Digitalt.
Enklere. Bedre. Digitalt.

Netthandel utgjør en liten, men voksende del av omsetningen til NorgesGruppen. MENY hadde en omsetning i netthandelen på 270 millioner kroner i 2018. Samtidig tar vi i bruk digitale tjenester for å gjøre handelen enklere og matopplevelsene bedre.

Les mer