Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • 1834 dagligvarebutikker i 89 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 1 000 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • 1009 selvstendige kjøpmenn i dagligvarevirksomheten og 900 selvstendige kjøpmenn i servicehandelsvirksomheten
  • 41 000 medarbeidere med 70 ulike nasjonaliteter
  • 1200 samarbeidspartnere

Siste nytt fra NorgesGruppen

Ny innpakning sparer miljøet
Ny innpakning sparer miljøet

Den nye innpakningen til Cevitas blåbær kutter både plast og transport. -Vi har en helt annen tilnærming til emballasje nå enn vi hadde for bare fem år siden, sier kategorisjef for frukt og grønt i NorgesGruppen, Pål Westby.

Les mer
Får tillit fra kundene
Får tillit fra kundene

I to ferske og store forbrukerundersøkelser kommer både MENY og KIWI svært godt ut.

Les mer
Har kuttet matsvinn med over 20 prosent
Har kuttet matsvinn med over 20 prosent

Nedprising av varer og godt samarbeid med Matsentralen er viktige tiltak som har redusert matsvinn med 21 prosent i NorgesGruppen. -Nå har vi rullet ut et nytt system med datovarsling som skal hjelpe oss med å kutte ytterligere, sier fagsjef for miljø, Halvard Hauer.

Les mer
Fakta om dagligvare

Fakta om dagligvare

Her presenteres fakta og dokumentasjon på markedet for dagligvarer i Norge.

Ambisjonene i praksis

KIWI er prislederen
KIWI er prislederen

KIWI vant de fleste prisundersøkelser i 2018, og har nå totalt vunnet 6 av de 7 siste matbørsene i VG. Store priskutt på en rekke sunne og populære produkter har gjort KIWI til prislederen.

Les mer
Matdestinasjon på Solsiden
Matdestinasjon på Solsiden

Monica Ervig Kjendalen er en av mange kvinnelige butikksjefer i NorgesGruppen. Hver dag jakter hun på marginene som gjør MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de ypperste råvarene, den råeste handleopplevelsen og byens beste kunnskap om mat og matopplevelser.

Les mer
Enklere. Bedre. Digitalt.
Enklere. Bedre. Digitalt.

Netthandel utgjør en liten, men voksende del av omsetningen til NorgesGruppen. MENY hadde en omsetning i netthandelen på 270 millioner kroner i 2018. Samtidig tar vi i bruk digitale tjenester for å gjøre handelen enklere og matopplevelsene bedre.

Les mer