Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • 1834 dagligvarebutikker i 89 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 1 000 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • 1009 selvstendige kjøpmenn i dagligvarevirksomheten og 900 selvstendige kjøpmenn i servicehandelsvirksomheten
  • 41 000 medarbeidere med 70 ulike nasjonaliteter
  • 1200 samarbeidspartnere

Siste nytt fra NorgesGruppen

Lindis Hurum fra Leger Uten Grenser på Vinjerock
Lindis Hurum fra Leger Uten Grenser på Vinjerock

Ved inngangen til Jotunheimen møttes over 3000 mennesker i helgen for å nyte god musikk, fantastiske naturopplevelser og kortreist mat. I et telt fylt med Vinjerockere oppfordret mangeårige feltarbeider for Leger Uten Grenser, Lindis Hurum, dem til å bli sinna.

Les mer
Vareutvalget i Norge ofte bedre enn i Sverige
Vareutvalget i Norge ofte bedre enn i Sverige

Utvalget av ferske varer som fisk, kjøtt, frukt og grønt er bedre i Norge enn i Sverige, viser en ny rapport fra Menon Economics. Rapporten kommer frem til et annet resultat SIFOs rapport om utvalg og prisnivå i dagligvarebransjen, som Nærings- og fiskeridepartementet presenterte i dag.

Les mer
Flere velger alternativer til kjøtt
Flere velger alternativer til kjøtt

Ferske salgstall fra NorgesGruppen viser at flere og flere handler vegetariske og veganske produkter i våre butikker. Hittil i år har disse produktene vokst med 20 prosent mot fjorårets tall.

Les mer
Fakta om dagligvare

Fakta om dagligvare

Her presenteres fakta og dokumentasjon på markedet for dagligvarer i Norge.

Ambisjonene i praksis

KIWI er prislederen
KIWI er prislederen

KIWI vant de fleste prisundersøkelser i 2018, og har nå totalt vunnet 6 av de 7 siste matbørsene i VG. Store priskutt på en rekke sunne og populære produkter har gjort KIWI til prislederen.

Les mer
Matdestinasjon på Solsiden
Matdestinasjon på Solsiden

Monica Ervig Kjendalen er en av mange kvinnelige butikksjefer i NorgesGruppen. Hver dag jakter hun på marginene som gjør MENY Solsiden til Trondheims destinasjon for de ypperste råvarene, den råeste handleopplevelsen og byens beste kunnskap om mat og matopplevelser.

Les mer
Enklere. Bedre. Digitalt.
Enklere. Bedre. Digitalt.

Netthandel utgjør en liten, men voksende del av omsetningen til NorgesGruppen. MENY hadde en omsetning i netthandelen på 270 millioner kroner i 2018. Samtidig tar vi i bruk digitale tjenester for å gjøre handelen enklere og matopplevelsene bedre.

Les mer