Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • ca. 1800 dagligvarebutikker i 88 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 900 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har mer enn 40 000 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser
Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser

Vi investerer betydelig hvert år for å forbedre oss hele tiden innen kompetanse, utvalg, priser og kunderelaterte tjenester. De som vinner dagligvarekunder er de som hele tiden strekker seg etter den beste handleopplevelsen.

Les mer
Kundene etterspør fagfolk
Kundene etterspør fagfolk

De siste 15 årene er søkertallene til matfag og sjåføryrket redusert betydelig. Behovet for et felles løft for å få ungdom til å se mulighetene i yrkesfag er stort.

Les mer
Utvikler bedre handleopplevelser
Utvikler bedre handleopplevelser

Vi jobber mer i tverrfaglige team for å utvikle og teste tjenester enda raskere enn før. På denne måten er vi også bedre forberedt på konkurranse fra nye aktører.

Les mer

Aktuelt fra NorgesGruppen

Mobilisering i pandemi: Holmenkollstafetten går virtuelt og nasjonalt!
Mobilisering i pandemi: Holmenkollstafetten går virtuelt og nasjonalt!

Når folk ikke kan komme til Holmenkollstafetten, så får Holmenkollstafetten komme dit folk bor. For NorgesGruppen betyr det at over 5000 medarbeidere er med og løper, og butikker fra Meny Mandal i sør til Nærbutikken Gamvik i nord kan stille på startstreken – i sitt eget lokalmiljø.

Les mer
Podkast: Corona, trender og handlevaner
Podkast: Corona, trender og handlevaner

NorgesGruppen er ute med en ny episode av vår podkast-serie Øre for mat. Denne gangen er tema corona-situasjonen og hvordan den har påvirket handlevanene våre spesielt og trender generelt.

Les mer
Vinnerne av NorgesGruppens leverandørpriser
Vinnerne av NorgesGruppens leverandørpriser

Vibeke Hetle (Lantmännen Cerealia), «Melkosjokoladeis» fra Hennig Olsen, Grilstad og Prima Jæren stakk av med prisene årets KAM, årets Nyhet, Årets Leverandør og Årets entreprenør under NorgesGruppens årlige leverandørtreff.

Les mer
Matnyttig 2020

Matnyttig 2020

Nysgjerrig på NorgesGruppen? Les vårt ferske magasin Matnyttig!