Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • ca. 1800 dagligvarebutikker i 88 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 900 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har mer enn 40 000 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser
Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser

Vi investerer betydelig hvert år for å forbedre oss hele tiden innen kompetanse, utvalg, priser og kunderelaterte tjenester. De som vinner dagligvarekunder er de som hele tiden strekker seg etter den beste handleopplevelsen.

Les mer
Kundene etterspør fagfolk
Kundene etterspør fagfolk

De siste 15 årene er søkertallene til matfag og sjåføryrket redusert betydelig. Behovet for et felles løft for å få ungdom til å se mulighetene i yrkesfag er stort.

Les mer
Utvikler bedre handleopplevelser
Utvikler bedre handleopplevelser

Vi jobber mer i tverrfaglige team for å utvikle og teste tjenester enda raskere enn før. På denne måten er vi også bedre forberedt på konkurranse fra nye aktører.

Les mer

Siste nytt fra NorgesGruppen

#giturenvidere
#giturenvidere

NorgesGruppen er stolt samarbeidspartner med Den Norske Turistforening (DNT) og deler mer enn gjerne oppfordringen: Oppdag nærmiljøet ditt på nytt i påsken og del det med andre på #GiTurenVidere.

Les mer
NorgesGruppen prioriterer norsk frukt og grønnsaker
NorgesGruppen prioriterer norsk frukt og grønnsaker

- NorgesGruppens kjeder har bruk for svært mye av den norske frukten og grønnsakene som kan produseres i år, så mitt budskap til frukt- og grøntprodusenter over hele landet som leverer til oss, er at de skal så og plante som planlagt. Vi vil prioritere norsk frukt og grønnsaker, sier konsernsjef Runar Hollevik i NorgesGruppen.

Les mer
God kundevekst og stabil lønnsomhetsutvikling
God kundevekst og stabil lønnsomhetsutvikling

I 2019 hadde NorgesGruppen god kundevekst, og driftsinntektene økte med 2,7 mrd. kroner. God kostnadskontroll i alle virksomheter bidro til fortsatt stabil lønnsomhetsutvikling i et matmarked preget av lav vekst. Selskapet økte investeringene, og tok nye, viktige steg innen bærekraft. Stabil og effektiv matvareforsyning er svært viktig i dagens hverdag, en tid som er preget av tiltak for å begrense spredning av korona-viruset.

Les mer
Mangfold og mennesker

Mangfold og mennesker

NorgesGruppen er en av landets største private arbeidsgivere. Konsernet omfatter et mangfold av virksomheter og har arbeidsplasser spredt over hele landet.