Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • ca. 1800 dagligvarebutikker i 88 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 900 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har mer enn 40 000 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser
Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser

Vi investerer betydelig hvert år for å forbedre oss hele tiden innen kompetanse, utvalg, priser og kunderelaterte tjenester. De som vinner dagligvarekunder er de som hele tiden strekker seg etter den beste handleopplevelsen.

Les mer
Kundene etterspør fagfolk
Kundene etterspør fagfolk

De siste 15 årene er søkertallene til matfag og sjåføryrket redusert betydelig. Behovet for et felles løft for å få ungdom til å se mulighetene i yrkesfag er stort.

Les mer
Utvikler bedre handleopplevelser
Utvikler bedre handleopplevelser

Vi jobber mer i tverrfaglige team for å utvikle og teste tjenester enda raskere enn før. På denne måten er vi også bedre forberedt på konkurranse fra nye aktører.

Les mer

Aktuelt fra NorgesGruppen

Ny podkast-episode: NorgesGruppen lanserer klimainnsikt – nyttig eller forvirrende?
Ny podkast-episode: NorgesGruppen lanserer klimainnsikt – nyttig eller forvirrende?

Trumf klimainnsikt og bærekraftig mat er tema for den nyeste episoden av NorgesGruppens podkast «Øre for mat». Lytt gjerne!

Les mer
Hva betyr det nye stortingsflertallet og en ny regjering for dagligvarebransjen?
Hva betyr det nye stortingsflertallet og en ny regjering for dagligvarebransjen?

Ny podkast-episode: Øre for mat «valg-spesial» er tilgjengelig nå!

Les mer
Nok et sterkt halvår for NorgesGruppen
Nok et sterkt halvår for NorgesGruppen

NorgesGruppen ASA leverte nok en rekordomsetning i første halvår 2021, men forventer en svakere utvikling i tiden fremover etter hvert som svenskehandelen øker og markedet gradvis går tilbake til normalen.

Les mer
Matnyttig 2020

Matnyttig 2020

Nysgjerrig på NorgesGruppen? Les vårt ferske magasin Matnyttig!