Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

Vi skal gjøre morgendagens handel billigere og bedre, inspirere til gode matopplevelser og bidra til grønne og sunne valg.

NorgesGruppen - fakta

  • ca. 1800 dagligvarebutikker i 88 prosent av landets kommuner
  • KIWI, MENY, SPAR og Joker er våre dagligvarekonsepter
  • MENY, SPAR og Joker tilbyr også netthandel
  • 900 utsalgssteder innen servicehandel
  • Deli de Luca, MIX og Jafs er våre servicehandelskonsepter
  • ca. 60 prosent av våre butikker og utsalgssteder eies og drives av selvstendige kjøpmenn, hvorav flere er aksjonærer i NorgesGruppen
  • Vi har mer enn 40 000 medarbeidere fra 70 ulike nasjonaliteter
  • Vi har 1200 samarbeidspartnere og leverandører

Ambisjonene i praksis

Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser
Enklere og bedre handleopplevelse på kundens premisser

Vi investerer betydelig hvert år for å forbedre oss hele tiden innen kompetanse, utvalg, priser og kunderelaterte tjenester. De som vinner dagligvarekunder er de som hele tiden strekker seg etter den beste handleopplevelsen.

Les mer
Kundene etterspør fagfolk
Kundene etterspør fagfolk

De siste 15 årene er søkertallene til matfag og sjåføryrket redusert betydelig. Behovet for et felles løft for å få ungdom til å se mulighetene i yrkesfag er stort.

Les mer
Utvikler bedre handleopplevelser
Utvikler bedre handleopplevelser

Vi jobber mer i tverrfaglige team for å utvikle og teste tjenester enda raskere enn før. På denne måten er vi også bedre forberedt på konkurranse fra nye aktører.

Les mer

Aktuelt fra NorgesGruppen

Tilbakekaller Eldorado fløtegratinerte poteter
Tilbakekaller Eldorado fløtegratinerte poteter

Unil tilbakekaller enkelte holdbarheter av Eldorado fløtegratinerte poteter fordi et tilsetningsstoff inneholder etylenoksid. Etylenoksid representerer ingen akutt helsefare, men kan være skadelig over tid.

Les mer
Ny podkast-episode: Tre generasjoner - èn klimakamp
Ny podkast-episode: Tre generasjoner - èn klimakamp

Episode 40 av NorgesGruppens podkast Øre for mat er ute nå. Temaet er klima og bærekraft, og du møter tre generasjoner som alle brenner for positive klimaendringer.

Les mer
Konsumgruppens gründer trapper ned
Konsumgruppens gründer trapper ned

Gründer, daglig leder og hovedeier Arild S. Larsen (62) i innkjøpsgrupperingen Konsumgruppen Norge AS ønsker å trappe ned, og har besluttet å selge sin eierandel i selskapet til ASKO Norge AS. For medlemmene i innkjøpsgrupperingen, de ansatte og leverandørene blir det likevel "business as usual".

Les mer
Matnyttig 2020

Matnyttig 2020

Nysgjerrig på NorgesGruppen? Les vårt ferske magasin Matnyttig!