Momskuttkampanje øker interessen for økologiske varer

Siden oppstart av Kiwi sin momskuttkampanje 22. oktober, har salget av økologiske varer økt med hele 56 prosent.
13. november 2012

- Dette forteller oss både at interessen for økologiske varer er høy og at lavere pris har stor betydning for å gjøre økologisk mat tilgjengelig for folk flest, sier Jan Paul Bjørkøy, administrerende direktør i Kiwi.

Den 22. oktober rullet Kiwi ut sin økologiske kampanje der de kuttet prisen tilsvarende momsen på 120 økologiske matvarer i alle landets 548 Kiwi-butikker.

I 2008 introduserte Kiwi priskuttet på frukt og grønt og fra 2011 har det vært momskutt på Nøkkelhullvarer. Også her var det solid respons fra kundene med økning på over 20 prosent, men den økologiske satsningen har så langt vært rekord.

- Vårt mål med momskampanjene har vært å bevise for myndighetene at målrettet momsreduksjon er den raskeste veien til sunnere og mer bærekraftige matvalg. Resultatene taler for seg selv, sier Bjørkøy.