« Tilbake til Ledige stillinger

Unil søker dyktig analytiker

Unil søker dyktig analytiker

Er du glad i å jobbe med å strukturere store mengder data og informasjon? Liker du å analysere, se sammenhenger og finne løsninger på problemer? Liker du å tenke nytt og løsningsorientert, mens du samtidig liker å grave deg ned i detaljer? Ønsker du å jobbe i et av de mest spennende miljøene i norsk dagligvare som jobber for å skape vinnere i hele verdikjeden? Da kan du være den vi leter etter!

Unil, NorgesGruppens Merkevarehus, søker nå en engasjert og proaktiv analytiker til vårt kontor på Skøyen i Oslo. Vi tilbyr en variert og spennende hverdag i et selskap i rask utvikling, med store muligheter for faglig og personlig vekst. Unil er en del av en sammensatt og spennende verdikjede i NorgesGruppen ASA.

 

Om rollen: 

I rollen som analytiker hos Unil vil ha det overordnede ansvar for analyse i Unil. Du kommer du til å jobbe tett med alle avdelinger for å sikre at Unil tar gode analytiske beslutninger. Du vil ha ansvaret for å gjennomføre større sortiments-, markeds-, konkurrent- og trendanalyser, samt forbedring og utvikling av dagens analyseverktøy og -modeller. Du vil også ha ansvaret for å identifisere forbedringsområder innen ditt fagområde, samt utvikle og innføre nye analyser og modeller. Du vil jobbe med analytisk støtte på tvers av hele organisasjonen og ha det overordnede ansvaret for å strukturere data og informasjon, slik at hele Unil får gode datadrevne analyser, modeller og beslutningsunderlag.

Du vil også være deltakende i prosjekter innenfor forretningsutvikling, prosess- og systemforbedringer, eller andre strategiske forbedringsområder. Du vil selv lede prosjekter som faller under analyse. Rollen krever en proaktiv og strukturert tilnærming og noen som vil trives med å jobbe i komplekse verdikjeder der man skal bidra til å skape positiv utvikling.

Vi ser frem til din søknad!

 

Arbeidsoppgaver: 

  • Gjennomføre større sortiments-, markeds-, konkurrent- og trendanalyser
  • Ansvar for forbedring og utvikling av dagens analyseverktøy og -modeller
  • Identifisere forbedringsområder innen ditt fagområde
  • Utvikle og innføre nye analyser og modeller
  • Analytisk støtte på tvers av hele organisasjonen

 

Tidligere erfaring

Vi ser etter kandidater som har:

  • Fordel med erfaring fra retail
  • God erfaring med store datamengder og ulike systemverktøy
  • Arbeid med PowerBI, Tableau, Qlik, Alteryx eller tilsvarende.
  • Det er en fordel om du har jobbet med Qlik Sense, Salesforce, NielsenIQ og M3.
  • Interesse for norsk dagligvare er en fordel i rollen
  • Nysgjerrig og oppdatert på teknologi og analytiske verktøy

 

Vi leter etter en som har følgende personlige egenskaper:

  • Analytisk og evner å bryte ned komplekse problemer
  • Nøyaktig og grundig
  • Stor grad av nysgjerrighet og engasjement
  • God struktur og liker å jobbe systematisk
  • Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Evne til å skaffe overblikk og forstå sammenhenger og avhengigheter
  • Fleksibel og løsningsorientert holdning
  • Initiativrik og selvstendig med høy gjennomføringsevne

 

Vi tilbyr:

  • Stor kontaktflate og ansvar
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Konkurransedyktige betingelser
  • Trivelig miljø med inkluderende og kompetente kollegaer
  • Å bli del av et spennende selskap i rask utvikling

 

Stillingen rapporterer til avdelingsleder for forretningsdrift, Vibeke Lundby. Dersom du har spørsmål til stillingen er du velkommen til å kontakte prosjektleder for kalkyle og lønnsomhet, Thale Marie Giltun på tlf. 97964386.

CV og søknad sendes via søknadslenke snarlig, og senest innen 08.05.2024. Alle søknader behandles konfidensielt.

NorgesGruppen er landets største handelshus. Våre rundt 44.000 medarbeidere står på hver dag for å gjøre hverdagen enklere for folk flest, og daglig besøker mer enn 1,2 millioner kunder butikkene våre. Vi brenner for å gjøre dagligvarene billigere og bedre, inspirerer til gode matopplevelser, og bidrar til grønne og sunne valgmuligheter. Kjedekonseptene våre skal dekke alle forbrukerbehov; KIWI er lavprisbutikken, MENY og SPAR er supermarkedkjedene, mens Joker og Nærbutikken er våre nær- og distriktsbutikker. I tillegg til de fysiske butikkene satser vi selvsagt også på nett, derfor har meny.no nå blitt landets største matside. I tillegg har vi kjedene Deli de Luca, MIX og Jafs innen servicehandel, og vi driver virksomhet innen en rekke andre områder som du kan lese mer om på nettsidene våre. For at butikkene over hele landet alltid skal ha tilstrekkelig med varer sørger grossistvirksomheten ASKO for at vareflyten fra produsent til butikk er så effektiv og miljøvennlig som mulig. Vi er alltid på jakt etter nye kollegaer som brenner for det samme som oss. Er det deg?

Unil AS er ansvarlig for import, utvikling, innkjøp og markedsføring av produkter under NorgesGruppens egne merker, og har en portefølje på over 4000 produkter. Unil AS er eid av NorgesGruppen, og har produkter innen både mat- og non-food-kategoriene. Vi fører sterke merker som bl. a. First Price, Eldorado, Folkets, Unik, Fiskemannen, Fersk & Ferdig og Jacobs Utvalgte i vår portefølje. Filosofien bak våre egne varemerker er enkel; du får samme eller bedre kvalitet enn tilsvarende merkevarer til lavere pris. Du finner våre dagligvareprodukter i NorgesGruppens egne butikker: Meny, Kiwi, Spar, Joker, Jacobs, Nærbutikken og Bunnpris.

Hovedkontoret vårt ligger sentralt plassert på Skøyen.